Search
Now showing items 1-10 of 17
Otel işletmelerinde önbüro departmanının diğer departmanlarla olan ilişkisi ve bir model yaklaşımı
(2018-08-06)
ii ÖZET Otel, geceleme ihtiyacı olan müşterilere çeşitli servisler sunan bir işletme olarak tanımlanmaktadır. Otel geleneksel konaklama tesislerinin en yaygın örneğidir. Bu tesisler seyahat eden yerli ve yabancı turistlerin ...
Türk turizminde konaklama ve yiyecek hizmeti faaliyetine yönelik doğrudan yabancı sermaye yatırımlarıyla turizm gelirleri arasındaki ilişkinin incelenmesi üzerine ampirik bir çalışma
(2018-08-06)
Bu çalışmada Türk turizm sektöründe konaklama ve yiyecek hizmeti faaliyetine yönelik doğrudan yabancı sermaye yatırımları (DYSY) ile turizm gelirleri arasındaki nedensellik ilişkisi incelenmiştir. Literatürdeki çalışmaların ...
Otel işletmelerinde işçilik maliyet kontrolü ve verimlilik
(2018-08-06)
II ÖZET Otel işletmelerinde 1950'li yılların başlarından itibaren işçilik giderlerinin, toplam giderler içindeki oranı artış göstermiştir. Bu nedenle, otel işletmelerinde işçilik maliyet kontrolü daha da önem kazanmıştır. ...
Konaklama işletmelerinde çalışan ev idaresi personeline yönelik `Performans Değerlendirme Ölçeği`nin geliştirilmesi ve performansı etkileyen faktörlerin araştırılması: Ankara örneği
(2020-07-20)
İşletmeler için en önemli rekabet kaynaklarından birinin nitelikli iş gücü olduğunun tartışmasız bir gerçek olduğu günümüzde, işletmelerde bu gücün yönetilmesi için sağlıklı bir performans değerlendirme sistemine ihtiyaç ...
Konaklama işletmelerinde getiri yönetimi
(2018-08-06)
ÖZET Sabit kapasiteye sahip konaklama işletmelerinde (ulaşım, konaklama, sağlık, eğlence ve yiyecek endüstrileri v.b.) finansal başarı genellikle yönetimin kapasiteyi ne derecede etkili kullanabildiğine bağlı olmaktadır. ...
Eko oteller den hizmet satın alma niyetinde tüketici etik inançları ile sorumlu turist davranışının etkileri
(2018-08-06)
Son dönemlerde sürdürülebilirlik kavramının önem kazanması ile doğal ve kültürel çevrenin korunması, yerel halkın kalkınmasına önem verilmesi gibi birçok kavram da önem kazanmaktadır. Buna göre turist davranışlarında da ...
Otel işletmelerinde önbüroda yapılacak çalışmalarla doluluk oranlarının yükseltilmesine yönelik bir yaklaşım
(2018-08-06)
ÖZET Oteli, geceleme ihtiyacında olan geçici misafirlere tüketim malları ve çeşitli servisler sunan bir işletme olarak tanımlayabiliriz. Otel işletmeciliğinin diğer endüstri kollarından belli başlı özellikleri vardır. - ...
Otel işletmelerinde toplam kalite yönetimi uygulaması ve bir örgütsel etkililik aracı olarak müşteri tatmini ile ilişkisi
(2018-08-06)
. ÖZET Liderler her geçen gün artan bir şekilde, örgütlerinin `vizyon`, misyon` ve `yönelimler`ini belirleyebilecek bir stratejik başarı modeli tanımlama ihtiyacı hissetmektedirler. İşletmelerin ancak çok küçük bir kesimi, ...
Konaklama işletmelerinde çevre duyarlılığı: Konaklama işletmeleri yöneticilerinin çevre duyarlılığı bakış açısına yönelik bir uygulama
(2018-08-06)
II OZET Turizm faaliyetlerinin gerçekleştirilebilmesinde en önemli kaynak olan doğa bir taraftan ekonomik faaliyetler diğer taraftan turistik hareketler nedeniyle giderek kirlenmektedir. Hatta bu kirlilik bazı yerlerde ...
Otelcilik sektöründe algılanan kritik başarı faktörlerinin kurumsal kaynak planlaması (KKP) sisteminin algılanan başarısı üzerindeki etkileri: Ankara`daki iş otellerinde bir araştırma
(2018-08-06)
Gelişen bilgi teknolojileri sayesinde ortaya çıkan Kurumsal Kaynak Planlaması (KKP) sistemleri; işletmelerin tüm birimlerinden gelen bilgilerin ortak bir veritabanında birleştirilmesine yardımcı olmaktadır. İmalat sektöründeki ...