Show simple item record

dc.contributor.advisorKabukçu, M. Asım
dc.contributor.authorÇelebi, Aydin
dc.date.accessioned2020-12-29T16:36:35Z
dc.date.available2020-12-29T16:36:35Z
dc.date.submitted1991
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/457312
dc.description.abstractBu araştırmanın hazırlanmasındaki amaç, İzmir ilindeki Türk Halk Oyunlarıyla uğraşan eğitici ve öğrencilerin Türk Halk Oyunlarından ne beklediklerini, ne algıladıklarını ve konu ile ilgili görüşlerinin ne olduğunu ortaya koymaktır. Araştırmada, Literatür bilgileri ve uzman kişilerin görüşleri doğrultusunda hazırlanan Halk Oyunlarının anlamı, uygulanış biçimi ve değerlendirilmesini içine alan 26 soruluk anket hazırlanıp kullanılmıştır. Anketin hazırlanmasındaki amaç önceden tesbit edilen hipotezlerin doğrulanıp doğrulanmadığının ortaya konulmasıdır. Anketler, İzmir ilindeki konuyla ilgili faaliyet gösteren 24 kurum ve kuruluştaki 435 öğren ci, 75 eğitici olmak üzere toplam 510 denek üzerinde uygulanmıştır. Uygulanan bu anketlerden elde edilen algılama biçimleri ve veriler çapraz tablolar haline getirilerek bulguların tesbitine gidilmiştir Araştırma sonucunda elde eldilen bulgulara göre; Türk Halk Oyunlarının nasıl algılandığının tesbiti için sorulan soruya öğrencilerin % 32.42' si, eğiticilerin % 28.00 oranı bu konuda herhangi bir fikirlerinin olmadığını belirtmişlerdir. Yani Halk Oyunlarını, sadece çeşitli hareketlerin peşpeşe sıralanması olarak gördükleri gözlenmektedir. Geriye kalan yüksek oranın ise Halk Oyunlarını, Türk örf, adet ve yöre özelliklerinin müzik eşliğinde belli bir mizansen içinde sunulması olarak algıladıkları görülmektedir. Araştırmadaki veriler örneklem gurubunun Halk Oyun larına başlamasındaki etkili olan nedenin, aileden kaynaklan- - 98 -madiğini, arkadaş çevresinin ve eğitim kurumlarının tutumlarından kaynaklandığını ortaya koymuştur. Türkiye'deki Halk Oyunları faaliyetlerine yayın organlarında ve kitle iletişim araçlarında yeterli önemin verilmediğine, hatta halkımız ta rafından bu konunun öneminin yeterince idrak edilemediğine dikkat çekilmektedir. Uluslararası bir yarışma branşı haline gelen Halk Oyunlarının özünden koparılmadan, bilimsel bir ha zırlık dönemi sonrası sahnelenmesi gerektiği bulgularda belirtilmektedir. Bunun için de uzman eğitici kadrosuna ihtiyaç olduğu, eğitici yetiştiren kurumların azlığı nedeniyle eğiticinin yeterli olmadığı ve bu boşluktan eğitici olmayanların faydalandığı düşünülmektedir. Bulgularda, deneklerin Halk Oyunları faaliyetlerine amatör bir ruhla sevdikleri için katıldıkları, bu potansiyelin iyi değerlendirilmesi için de bu konuda ilgili kuruluşlara devlet desteğinin sağlanması gerektiği görülmektedir. Araştırmanın sonucunda, millî kültürümüzün bir par çası olan Türk Halk Oyunları kişiye, aileye ve topluma sağladığı faydalar gözönüne alınarak geliştirilip yaygınlaştırılmalıdır.Yaygmlaştırılabilmesi için de konuyla ilgili temel eğitimden gelen öğrencilerin eğitilebileceği akademik eğitim veren Yüksekokullar açılmalı.buralarda yetişen eğiticilere eğitim kurumlarından başka bu konuda faaliyet gösteren kuruluşlarda da görev verilmelidir. Geleceğe yönelik devlet desteğiyle kaybolma tehlikesiyle karşı karşıya kalan oyunlarımızın derlenip.bilimsel olarak literatüre geçirilme si gereklidir diyebiliriz. Ayrıca konuya zaten duyarlı olan halkımızın da olaya iştiraki sağlanarak Türk Halk Oyunlarının gelişip yaygınlaştırılabileceği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstract(Eine Probe in der Stadt İzmir) Was denken die Voolkstanzenlehrer und ihre Schliler iiber die TUrkischen Wolkstanzen? Das ist der Grund dieser Studiearbeit. Diese Untersuchung ist eine Umf rage, die sechsund- zwanzig Fragen enthalt und van den Fachleuten vorbereitet worden ist. Zweck dieser Umf rage ist es, ob die bisherigen Hy- pothesen stimmen oder nicht. Die Fragen sind den fünfhundertzehn subjekten ge- stellt worden, die bei den vier undzwanzig verschiedene Instututionen und Behörden arbeiten. Die Antworten dieser Umfrage sind in der tabella- rischen form gezahlt und gezeichnet worden, dass man damit neue Ergebnisse und Entdeckungen feststellen kann. Nach den Ergebnissen dieser untersuchung haben das 32.42 Prozent der schliler und das 28.00 Prozent dar Lehrer keine Meinung geassert. Namlich hal ten sie die Volkstanzen nur für die rytmischen. Bewegungen, die man in reihenfolge zeigt. Das übrige Prozent erfassen sie als eine musikalische Veran stalltung die auch die sittlichen, lokalischen und nationalen Dimen- sionen hat. - 100 -Mit dieser Untersuchung hat man festgestellt, dass die Triebkraft zum Lernen der Volkstanzen ist nicht die fa- milie sondern die freunde und die schule. Die Presse und die Massenmedien in der Turkei zeigen den Volkstanzen leider ke- ine genügende mteresse. Die Volkstanzen, die heute ein fach der internationa- len Wettkampfen sind, sollen ohne von ihren stammen zuzer- reissen wissenchaf tlich studieren dafUr braucht man natür- lich die fachleuten, die neuen Erziehern und die neuen schulen. Die Beteiligten dieser umfrage haben erklart, dass sie amateuren sind und beshaftigen sich mit den Volkstanzen, weil sie diese tanzen lieben. Dieses potential soil von dem staat und von den interessierten Institutionen unterstützt werden. Die TUrkischen Volkstanzen sind ein teil unserer na- tionalen Kultur. Sie sind für den menschen selbst und die Gesselschaft sehr nutzlich und sollen entwickelt und ver- breitet werden. Dafür brauchen wlr die Grundschulen fUr die lemer und die akademischen Hochschulen fur die Erziehern. Mit der Unterstutzung und Hilfe der staat kann man die alten Volkstanzen wieder entdecken und eine literarische sammlung von alien Volkstanzen bilden.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalk Bilimi (Folklor)tr_TR
dc.subjectFolkloreen_US
dc.titleTürk halk oyunları eğitici ve öğrencilerinin Türk halk oyunlarını nasıl algıladıklarına ilişkin bir araştırma (İzmir ili örneği)
dc.title.alternativeEine untersuchung über die Türkischen volkstanzen wie erfassen die schüler die volkstanzen (Eine probe in der stadt İzmir)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSpor Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFolklore
dc.subject.ytmTurkish folk dances
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmFolk dances
dc.identifier.yokid17298
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid17298
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess