Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Yalçın
dc.contributor.authorŞahin, Tolga
dc.date.accessioned2020-12-29T16:31:54Z
dc.date.available2020-12-29T16:31:54Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/456374
dc.description.abstract6. ÖZET S.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı YÜKSEK LİSANS TEZİ /KONYA-2004 Tolga ŞAHİN Danışman Yrd. Doç. Dr. Yalçın KAYA Rekreasyon Faaliyetlerinin İlkokul Çocuklarının Kaygı Düzeylerine Etkisi Bu araştırmada rekreasyon faaliyetlerinin ilk okul çocuklarının durumluluk ve sürekli kaygı düzeylerine etkileri araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini 6, 7 ve 8. sınıflarından gönüllü olarak seçilen 115 kız ve 120 erkek öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin % 95' i sedanterdir. Öğrencilerin durumluluk kaygı düzeylerini belirlemek için durumluluk kaygı ölçeği kendini değerlendirme testi STAÎ form TX-1 uygulanmıştır. Sürekli kaygı puanlarını belirlemek için ise sürekli Anksiyete ölçeği kendini değerlendirme testi STAÎ form TX-2 uygulanmıştır. Rekreasyon faaliyetlerinin deneklerin durumluluk ve sürekli kaygı düzeylerine bir etkisinin olup olmadığını istatistiksel olarak belirlemek için bulguların istatistiksel değerlendirmelerinin bütün parametrelerinin aritmetik ortalamaları ve standart hataları hesaplanmış rekreasyon faaliyetleri öncesi ve sonrası deneklerin kaygı düzeylerinde farklılık olup olamadığım tespit etmek için bağımlı örneklemelerde SPSS 10.0 bilgisayar paket programı t testi kullanılmıştır. Deneklerin rekreasyon faaliyetleri öncesi ve sonrası durumluluk kaygı düzeylerinde önem arz edecek bir farka rastlanmamıştır (p> 0.05). Deneklerin rekreasyon faaliyetleri öncesi ve sonrası sürekli kaygı düzeylerinde rekreasyon faaliyetleri öncesine nazaran faaliyetler sonrasında istatistiksel olarak anlam ifade edecek şekilde kaygı düzeylerinde azalmanın olduğu görülmüştür (p< 0.05).Rekreasyon faaliyetleri öncesi ve sonrası erkek öğrencilerin durumluluk kaygı düzeylerinde istatistiksel olarak anlam ifade edecek bir fark oluşmadığı görülmüştür (p> 0.05). Rekreasyon faaliyetleri öncesi ve sonrası kız öğrencilerin durumluluk kaygı düzeylerinde istatistiksel olarak anlam ifade edecek bir fark oluşmadığı görülmüştür (p> 0.05). Rekreasyon faaliyetleri öncesi ve sonrası erkek öğrencilerin sürekli kaygı düzeylerinde rekreasyon fâaliyetleri öncesine nazaran faaliyetler sonrasında istatistiksel olarak anlam ifade edecek şekilde kaygı düzeylerinde azalmanın olduğu görülmüştür (p< 0.05). Rekreasyon faaliyetleri öncesi ve sonrası kız öğrencilerin sürekli kaygı düzeylerinde rekreasyon faaliyetleri öncesine nazaran faaliyetler sonrasında istatistiksel olarak anlam ifade edecek şekilde kaygı düzeylerinde azalmanın olduğu görülmüştür (p< 0.05). Erkek ve kız öğrencilerin durumluluk kaygı düzeylerinin puanları arasında istatistiksel olarak anlam ifade edecek bir fark oluşmamıştır (p> 0.05). Erkek ve kız öğrencilerin sürekli kaygı düzeylerinin puanlan arasında istatistiksel olarak anlam ifade edecek bir fark oluşmamıştır (p> 0.05).
dc.description.abstract7. SUMMARY S.Ü. Health Science Institue Physical Education and Sport Science MASTER THESIS / KONYA-2004 Tolga ŞAHİN Advisor Asist. Prof. Yalçın KAYA The Effect Of Recreation Activities Primary School Children's Anxiety Levels In this research, affects of recreation activities on the conditional and permanent anxiety of the primary school children have been researched. The students chosen voluntarily, 115 girls and 120 boys from 6th, 7th and 8th grades, have formed the research space. % 95 of students is exempt from physical education lesson. To determine the conditional anxiety levels of students, conditional anxiety scale self investigation test STAI form TX-1 has been applied. To determine the permanent anxiety points of students, continuous anxiety scale self investigation test STAI form TX-2 has been applied. The average arithmetical means and standard errors of statistical evaluations of all the parameters of data gathered have been calculated and the package processor program SPSS 10.0 has been used in the related illustrations in order to determine statistically whether the recreation activities have an affect on conditional and permanent anxiety levels of students and to establish whether there is a difference between the students' anxiety levels before and after recreation activities. No noteworthy difference between conditional anxiety levels before and after recreation activities has been come across (p> 0.05). Statistically, a noteworthy diminishment has been observed on the permanent anxiety levels of students after recreation activities related to their permanent anxiety levels before participating recreation activities (p< 0.05). No difference between conditional anxiety levels of male students before and after recreation activities has been observed (p> 0.05). Statistically, no noteworthy difference between conditional anxiety levels of female students before and after recreation activities has been observed (p> 0.05). 28Statistically, a noteworthy diminishment has been observed on the permanent anxiety levels of the male students after recreation activities related to their permanent anxiety levels before the recreation activities (p< 0.05). Statistically, a noteworthy diminishment has been observed on the permanent anxiety levels of the female students after recreation activities related to their permanent anxiety levels before the recreation activities (p< 0.05). Statistically, no noteworthy difference between the conditional anxiety level points of male and female students has been observed (p> 0.05). Statistically, no noteworthy difference between the permanent anxiety level points of male and female students has been observed (p> 0.05). 29en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleRekreasyon faaliyetlerinin ilkokul çocuklarının kaygı düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of recreation activities primary school childeren`s anxiety levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid175654
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid157480
dc.description.pages41
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess