Show simple item record

dc.contributor.advisorAkandere, Mehibe
dc.contributor.authorÖzyalvaç, Nur Tuba
dc.date.accessioned2020-12-29T16:27:55Z
dc.date.available2020-12-29T16:27:55Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/455580
dc.description.abstractBeden Eğitimi Dersinin öğrencilerin okul başarısını olumlu etkilediği düşünülmektedir. Bu nedenle, çalışma Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumları ile Akademik Başarı Motivasyonlarının İncelenmesi amacı ile yapılmıştır.Araştırmanın örneklemini 2008/2009 öğretim yılında Konya ilinde Anadolu Lisesindeki 9.- 10. ve 11. sınıftardan oluşan toplam 299 kişi oluşturmaktadır. Öğrencilere, Kişisel Bilgi Formu, Beden Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği ve Akademik Motivasyon Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma verilerinin değerlendirilmesinde normallik sınamasına göre, paremetrik testlerden bağımsız gruplarda t testi ve One-Way ANOVA, Tamkare, Khi-Kare testleri kullanılmış, hata düzeyi 0,05 olarak alınmıştır.Araştırmaya katılan öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumları incelendiğinde; kardeş sayısı, babanın ve annenin eğitim durumları, babanın ve annenin meslekleri, ailenin ortalama aylık geliri, deneklerin hazırlık kurslarına gitme durumları arasında farklılık bulunmazken (P>0,05); cinsiyet, sınıflar arası, yaşlar arası, boş zamanlarda egzersiz yapma durumu, kulüpte düzenli olarak spor yapma durumları arasında farklılıklar (P<0,05) tespit edilmiştir.Akademik Motivasyonlarına ilişkin değerleri incelendiğinde; kardeş sayısı, babanın ve annenin eğitim durumları, annenin mesleği, ailenin aylık gelir durumu değişkenleri ile, akademik motivasyonu alt boyutu olan dışsal ve içsel puanlarının dersaneye gitme değişkeni, içsel puanlarının cinsiyet değişkeni, dışsal puanlarının boş zamanlarda egzersiz yapma değişkeni ve dışsal ve motivasyonsuzluk puanlarının kulüpte spor yapma değişkeni bakımından karşılaştırılmasında fark bulunmazken (P>0,05); sınıflar arası, yaş grupları; motivasyonsuzluk puanlarının baba mesleği, hazırlık kurslarına gitme, içsel ve motivasyonsuzluk puanlarının boş zamanlarda spor ve egzersiz yapma, içsel puanlarının bir kulüpte spor yapma değişkenlerinin karşılaştırılması bakımından anlamlı derecede farklılık olduğu (P<0,05) bulunmuştur.Akademik Motivasyonun alt boyutu olan Motivasyonsuzluk puanları ile İçsel, Dışsal puanlar ve Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutum puanları incelenmiş ve anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir (P>0,05). Buna karşın Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumları ile Akademik Motivasyonun alt boyutu olan Dışsal ve İçsel puanları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir (P<0,05).Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum ve Akademik Başarı Motivasyonlarının incelenmesi amacı ile yapılan çalışma sonucunda, beden eğitimi dersine ilgisi ve tutumu fazla olan öğrencilerin akademik başarı motivasyonlarında artış olduğu belirlenmiştir. Buna bağlı olarak öğrencilerin akademik çalışmalarını planlamada, yürütmede ve ileri düzeyde hedeflerini belirlemede beden eğitimi dersine yönelik tutum ile akademik başarı motivasyonu arasındaki ilişkinin başarıyı etkilediği görülmektedir.Anahtar Sözcükler: Beden Eğitimi; Tutum; Başarı; Motivasyon
dc.description.abstractIt was considered that physical education lesson favorably affects the academic success of the students. Therefore, the objective of this study was the investigation of the academic success motivations of the students in secondary education with respect to their attitudes to physical education lessonThe sampling of the research was formed by 299 students in 9st, 10nd and 11rd class students in Konya Anatolian High School in 2008. In order to obtain the demographic information of each student, the Personal Information Form, Physical Education Lesson Attitude Scale and Academic Motivation Scale were applied to the students. The evaluation of the research data was made using t?test, One-Way ANOVA, Full-Square and Chi-Square tests for the groups independent from parametric tests due to normality tests. The error level for this study was taken as 0.05.When the attitudes of the secondary education students (attended to the research) to the physical education lesson were examined, the number of brothers/sisters, education levels of parents, jobs of parents, average monthly income of the family and attendance to preparatory courses of the students did not show any statistically significant differences (P>0,05). However, statistically significant differences were observed in terms of their sex, class levels, ages, the condition of making exercise in their spare times and making regular sports in a sports club (P<0,05).After evaluating the results related to the academic motivations of the secondary education students attending to the research; any statistically significant outcome could not be determined during the comparison of the variables of the number of brothers/sisters, the education level of parents, the job of the mother, monthly net income of the family with the preparatory course taking variable of the sub-dimensions of academic motivation i.e. the extrinsic and intrinsic scores, the sex variable of intrinsic scores, the exercising in spare times variable of extrinsic scores and the sports making in sports club variable of extrinsic and amotivation scores (P>0,05). On the other hand, the comparison of Academic Motivation scores of the students with their classes and age groups; the comparison of amotivation scores with the father?s job and preparatory course taking; the comparison of intrinsic and amotivation scores with making sports and exercise; and the comparison of intrinsic scores with making sports in a sports club were determined to be significantly different (P<0,05). .A significant relationship could not be determined after comparing the Amotivation (sub-dimension of Academic Motivation) scores, intrinsic and extrinsic motivation scores and the scores of the attitudes related to physical education lesson with each other (P>0,05). However, a significant relationship was obtained between the attitudes of the students to the physical education lesson and the sub-dimensions of academic motivation i.e. extrinsic and intrinsic scores (P<0,05).As a conclusion of this study carried out to investigate the attitudes of the secondary education students to the physical education lesson and their academic success motivations, the academic success motivations of the students having more attitude and interest to the physical education lesson increased significantly that this means there is a positive relationship between the attitudes of the students and the academic success motivation.Key Words: Physical education, attitude, success, motivationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akademik başarı motivasyonlarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe attitudes of the students in secondary education to physical education lesson and the investigation of their success motivations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmSecondary education students
dc.identifier.yokid359153
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid260550
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess