Show simple item record

dc.contributor.advisorErtaş, Handan
dc.contributor.advisorÖzata, Musa
dc.contributor.authorÇiftçi Kiraç, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-29T16:21:26Z
dc.date.available2020-12-29T16:21:26Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-06-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/454323
dc.description.abstractAmaç: Araştırmada kamu hastaneleri yönetim yapısında yaşanan değişikliğin, hizmet sunumuna yansımaları hastane hizmet çıktılarıyla birlikte değerlendirilmiştir. Çalışmanın amacı, hizmet sunumu odağında yer alan sağlık çalışanlarının ve hizmeti alan hastaların değişimi algılayışlarının değerlendirilmesidir.Gereç ve Yöntem: Çalışma Konya ilinde, Kamu Hastaneler Birliğine bağlı, Beyhekim Devlet Hastanesi, Numune Hastanesi ve Faruk Sükan Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları hastanelerinden hizmet alan hastalar ve bu hastanelerde çalışan sağlık çalışanlarına uygulanmıştır. Araştırma kapsamına 300 sağlık çalışanı ve 300 hasta dâhil edilmiştir. Araştırmada basit rastgele örneklem yöntemi uygulanmıştır. Araştırma tanımlayıcı nitelikte olup nicel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada yüz yüze anket yöntemi kullanılarak elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiş ve yorumlanmıştırBulgular: Araştırmaya katılan sağlık çalışanları Kamu Hastane Birlikleri uygulamasıyla sağlık çalışanı memnuniyetinin %31,3 oranında, hastanelerin verimliliğinin %46,7 oranında olumlu yönde değiştiğini belirtmişlerdir. Sağlık çalışanları Kamu Hastane Birlikleri uygulamasıyla %65,7 oranında sağlık çalışanlarının iş yükünün, %57 oranında ise iş stresinin arttığını ifade ettiler. Sağlık çalışanların yaşı ve çalışma yılı arttıkça değişimi daha olumsuz yorumlamaktadırlar. Araştırmaya dâhil olan hastalar, hasta olarak hastanelerden aldıkları hizmetlerden memnuniyetlerinin %67,3 ile olumlu yönde değiştiğini ifade ettiler. Hastalar, Sağlık Bakanlığının devlet hastanelerinin yönetimini Kamu Hastaneleri Birliklerine devretmesinin hastalar açısından %68,4 oranında olumlu olduğunu belirttiler. Sonuç: Araştırma sonucunda sağlık çalışanı memnuniyetinin yeterli düzeyde olmadığı, memnuniyeti artırmak için yeterli ve istenilir düzeyde sağlık hizmeti verebilecek sağlık personeli istihdamının sağlanması, sağlık çalışanlarının iş yükünün azaltılması için mevcut personelin ülke geneline dengeli dağılımının esas alınması, etkili sağlık hizmeti sunabilmek için sağlık insan gücü yetiştiren eğitim kurumlarının açılmasının desteklenmesi gerektiği bulunmuştur. Araştırma sonucunda hastaların Kamu Hastaneler Birliği ile yapılan değişikliklerden genel anlamda memnun olduğu, sağlık hizmeti sunumundan duyulan memnuniyeti daha da artırmak amacıyla hastaların sağlık hizmetine erişimini kolaylaştırabilecek altyapıların geliştirilmesi, hastaların hastanelerde gördüğü eksiklikleri dile getirebileceği uygulamaların yaygınlaştırılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Kamu Hastaneler Birliği, Sağlık Çalışanı, Hasta, Değişim
dc.description.abstractObjective: In the study, the reflections of changes experienced in management structure of public hospitals on service presentation were evaluated together with service outputs. The aim of the study is to evaluate the way health workers and service receiving patients, who take place on the focus of service presentation, perceive change. Materials and Methods: The study was applied to the patients receiving service from the hospitals of Beyhekim Public Hospital, Numune Hospital and Faruk Sükan Maternity and Child Hospital and to health workers working in these hospitals. 300 health workers and 300 patients were included in study. In the study, simple random sample method was applied. The study is in descriptive quality and quantitative study design was used. In the study, utilizing the method of face to face survey, the data obtained were analyzed in SPSS program and then interpreted. Results: Health workers participating in the study stated that with application of Public Hospitals Union, satisfaction of health worker ranged in the rate of 31.3%; and effectivity of the hospitals in the rate of 46.7% in positive direction. 65.7% of health workers expressed that with the application of hospitals union, work load increased, and 57% of them, work stress. As the age and working years of health workers increase, they interpret change more negatively. The patients included in the study expressed that their satisfactions with the services they receive from the hospitals varied in the positive direction with 67.3%. The patients stated that that Ministry of Health transfers management of public hospital to Public Hospital Union was positive for them in the rate of 68.4%. Conclusion: As a result of the study, it was found that satisfaction of health workers was not at sufficient level; that it was necessary to employ health staff, who could give health service at the adequate and desirable level to enhance satisfaction; to distribute the existing staff in all country in balanced way for reducing workload of health staff; and to support opening of educational institutes raising health labor force to be able to present effective health service. At the end of the study, it was concluded that the patients were satisfied with the changes carried out in the context of Public Hospitals Union in general meaning; that it was necessary to develop infrastructures, which can facilitate to access to health service; and to become widespread the applications, in which patients can voice deficiencies they see in the hospitals Keywords: Public Hospitals Union, Health Worker, Patient, Changeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleKamu hastane birliği yapılanmasının hastaneler üzerindeki değişime etkisi; Konya örneği
dc.title.alternativeEffect of structuring of public hospitals union on change in hospitals; sample of Konya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-01
dc.contributor.departmentSağlık Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHealth planning
dc.subject.ytmHealth policy
dc.subject.ytmHealth services research
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmHealth
dc.subject.ytmHealth manpower
dc.subject.ytmHealth legislation
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHospitals-public
dc.subject.ytmCorporate change
dc.identifier.yokid10149174
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid478979
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess