dc.contributor.advisor | Görücü, Alpaslan | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Hacer Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T16:19:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T16:19:45Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-04-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/454006 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenme yöntemi ile yapılan egzersizlerin fiziksel gelişime etkisini belirlemektir. Araştırma, Konya merkez Meram ilçesinde bulunan bir özel spor salonuna devam eden gönüllü 20 sedanter kadın üzerinde yürütülmüştür. Katılımcılar 10'ar kişilik iki eşit gruba ayrılmıştır. Deney grubu yaş ortalaması 31,00±8,29 yıl, vücut ağırlığı ortalaması 74,20±15,48 kg'dır. Kontrol grubu yaş ortalaması 28,50±4,94 yıl, vücut ağırlığı ortalaması 67,00±6,30 kg olarak tespit edilmiştir. Araştırmada deney grubuna işbirlikli öğrenme yöntemi ile haftada 3 gün 45 dakikalık step aerobik ve 15 dakikalık pilates egzersizi 12 hafta uygulanırken, kontrol grubuna da aynı egzersizler geleneksel egzersiz yöntemi ile yine 12 hafta uygulanmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla, katılımcıların esneklik, yağ yüzdesi ve anaerobik güç değerleri araştırmanın başında ön test, araştırma sonunda son test olarak alınmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde normallik sınamasında Shapiro Wilk testi kullanılmıştır ve verilerin normal dağılım gösterdiği belirlenmiştir. Grup içi ön test son test karşılaştırmasında paired t testi, gruplar arası ön test son test karşılaştırmasında İndipendent T testi kullanılmıştır. p<0,05 düzeyindeki farklılıklar anlamlı olarak kabul edilmiştir.Araştırma sonunda, deney grubunun esneklik, yağ yüzdesi ve anaerobik güç değerleri ön test-son test karşılaştırmasında esneklik ve yağ yüzdesi parametrelerinde son test lehine anlamlılık elde edilmiş (p<0,05), anaerobik güç parametresinde anlamlılık bulunmamıştır (p>0,05). Kontrol grubunun esneklik, yağ yüzdesi ve anaerobik güç değerleri ön test - son test karşılaştırmasında her üç parametrede de son test lehine anlamlılık elde edilmiştir (p<0,05). Deney grubu ile kontrol grubunun esneklik, yağ yüzdesi ve anaerobik güç değerleri son test karşılaştırmasında ise esneklik ve yağ yüzdesi değerlerinde anlamlılık bulunmazken (p>0,05) anaerobik güç değerinde deney grubu lehine anlamlılık bulunmuştur (p<0,05) | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the effects of the exercises made with the cooperative learning method on physical development. The research was carried out with 20 volunteer women who attend a private sports hall located in the center of Meram, Konya. Participants were divided into two equal groups of 10 people. The average age of the experiment group is 31,00 ± 8,29 years and the average body weight is 74,20 ± 15,48 kg. The average age of the control group was 28.50 ± 4.94 years and the average body weight was 67.00 ± 6.30 kg.In the study group, everyweek 3 days 45 minutes step aerobics and 15 minutes pilates were exercised for 12 weeks with the cooperative learning method, while the same exercises were applied to the control group with traditional exercise method for 12 weeks. In order to collect data in the study, pre-test to determine the participants' flexibility, fat percentage and anaerobic power values was taken at the beginning of research and a final test was taken at the end of the research.In the statistical analyzes of the obtained data, Shapiro Wilk test was used in the normality test and it was determined that the data showed normal distribution. The paired t test was used in the intra-group for pre-test and post-test comparison and the Indipendent T test was used between groups for pre-test and post-test comparison. Differences in p <0.05 were accepted as significant.At the end of the study, the flexibility, fat percentage and anaerobic power values of the experimental group were found to be in favor of the end test (p <0,05), and no significant difference was found in the anaerobic power parameter (p> 0,05) . In the pretest - posttest comparison of flexibility, fat percentage and anaerobic power values of the control group, significance was obtained in favor of the final test in all three parameters (p <0,05). While the flexibility, fat percentage and anaerobic power values of the control group and were not significant in the flexibility and fat percentage values in the final test (p> 0,05), anaerobic power value was found to be significant for the experimental group (p <0.05). | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | İşbirlikli öğrenme yöntemi ile yapılan egzersizlerin fiziksel gelişime etkisi | |
dc.title.alternative | Effects of exercises made with cooperative learning method on physical development | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-26 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Exercise | |
dc.subject.ytm | Physical performance | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Sportsmen | |
dc.identifier.yokid | 10198650 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 518454 | |
dc.description.pages | 51 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |