Show simple item record

dc.contributor.advisorBayır, Ayşegül
dc.contributor.authorYildiz, Azime
dc.date.accessioned2020-12-29T16:18:30Z
dc.date.available2020-12-29T16:18:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/453776
dc.description.abstractÖnem: Endotrakeal entübasyon insanların yaşamsal faaliyetlerini sürdürmesi açısından çok önemli bir yere sahip olduğu gibi, çeşitli komplikasyonlarında ortaya çıkmasına yol açabilmektedir. Çoğu zamanda bu işlemler tüp yerleştirme ile sonuçlanmakta olup, endotrakeal tüp yerleştirme işleminin bilinçli, donanımlı ve eğitimli kişiler tarafından yapılması gerekmektedir. Bu nedenle de yaşamsal faaliyet açısından öncelikli olan havayolu yönetimi ile endotrakeal entübasyon uygulamasının bilinmesi önem taşımaktadır.Amaç: Bu araştırmanın amacını, İlk yardım ve Acil Bakım son sınıfta öğrenim gören öğrencilerin model manken üzerinde endotrakeal entübasyon becerilerinin ölçülmesi ile endotrakeal entübasyon konusunda yeterli olup olmadıklarının araştırılması oluşturmaktadırGereç ve Yöntem: Araştırmada gözleme dayalı araştırma tekniği kullanılmış olup, çalışmanın kavramsal bölümünde literatürden yararlanılmış, Başkent Üniversitesi İlk Yardım ve Acil Bakım son sınışında öğrenim gören öğrencilere Endotrakeal Entübasyon Algoritmasından yararlanılarak hazırlanan ve toplam 21 basamaktan oluşan Entübasyon Uygulama Gözlem ve Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Öğrencilerin Endotrakeal Entübasyon konusundaki her aşama puanlanarak tanımlayıcı istatistiklere yer verilmiş, analizlerden elde edilen çıkarımlar tablolar halinde hazırlanarak yorumlanmıştır.Bulgular: Çalışmadan elde edilen bulgulara göre Başkent Üniversitesi İlk Yardım ve Acil Bakım son sınıf öğrencilerinin endotrakeal entübasyon konusunda en başarılı oldukları alanlar; tüp kafının sağlam olup olmadığını kontrol etme (%100), laringaskop bıçağının boyut ve ışığını kontrol etme (%100), balon valf maske ile entübasyon yapma ve tüpün yerini doğrulama (%95,0), hastanın ağız-farinks-larinks hattını doğrulama (%87,5) ile hastaya en az 30 saniye %100 oksijen verme (%92,5) konularında olmuşturSonuç: Elde edilen bulgular tanımlayıcı istatistikler açısından değerlendirildiğinde endotrakeal entübasyon açısından ölçek bazında yapılan uygulamalarda başarılı oldukları görülmüştür. Bu durum İlk ve Acil Yardım son sınıf öğrencilerinin endotrakeal entübasyon konusunda bilgi ve becerilerinin ortalamanın üzerinde olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractImportance: Endotracheal intubation has a very important place in terms of maintaining the vital activities of people and may lead to various complications. In most cases, these processes result in tube insertion and endotrekeal tube placement should be performed by conscious, well-equipped and trained persons. For this reason, it is important to know the application of endotracheal intubation with airway management which is the most important aspect of vital activity.Objective: The aim of this study is to determine whether endotracheal intubation skills are sufficient to measure endotracheal intubation skills on the model mannequin for first-aid and emergency care students.Material and Method: In this study, observation-based research technique was used and the conceptual part of the study was used in the literature. The students who were studying at Başkent University First Aid and Emergency Care Final Exam were given the Intubation Application Observation and Evaluation Form consisting of 21 steps using the Endotracheal Intubation Algorithm. Descriptive statistics were given to students by grading each stage in Endotrekeal Intubation and the inferences obtained from the analyzes were prepared and interpreted as tables.Results: According to the findings obtained from the study, the first-year students of Başkent University First Aid and Emergency Care were most successful in endotracheal intubation; (100%) checking the size and light of the laryngoscope blade (100%), intubation with the balloon valve mask and verification of the location of the tube (95.0%), verification of the patient's mouth-pharynx-larynx line (87%) At least 30 seconds with 5, 100% oxygen delivery (92.5%)Conclusion: When the findings were evaluated in terms of descriptive statistics, it was seen that they were successful in terms of endotracheal intubation. This shows that the first-aid and emergency care students are above average in their knowledge and skills about endotracheal intubation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİlk ve Acil Yardımtr_TR
dc.subjectEmergency and First Aiden_US
dc.titleİlk ve acil yardım bölümü son sınıf öğrencilerinin model manken üzerinde endotrakeal entübasyon beceri düzeyinin ölçülmesi
dc.title.alternativeMeasurement of endotrekeal intubation skill level on the model mannequin of the first and emergency department students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-03
dc.contributor.departmentİlk ve Acil Yardım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmergency medicine
dc.subject.ytmStudents-health occupation
dc.subject.ytmIntubation
dc.subject.ytmIntubation-intratracheal
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmRespiratory system
dc.subject.ytmFirst aid
dc.identifier.yokid10253708
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid560974
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess