Show simple item record

dc.contributor.advisorAkkuş, Hasan
dc.contributor.authorFirat Damlar, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-29T16:18:14Z
dc.date.available2020-12-29T16:18:14Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/453730
dc.description.abstract10 haftalık egzersiz programının otizm tanılı çocukların motor becerileri üzerine etkisini ortaya koymak ve düzenli olarak yapılan hareket eğitimi çalışmalarının otizmli çocukların motor gelişimlerine etkilerini incelemektir.Araştırmaya otizm tanısı olan 6-10 yaş Aralığında 10 otizmli erkek çocuk katılmıştır. Deneklerin yaş ortalamaları 8,7± 0,82 yıl olarak belirlenmiştir.Çalışmada; Bruininks-Oseretsky Motor Yeterlilik Testi (BOT2) parametrelerinden denge, bilateral koordinasyon ve el- kol koordinasyon ile ilgili testler uygulanmıştır. Bu araştırmada bulunan veriler, çocukların egzersiz programına başlamadan önce ve başladıktan sonra uygulanan ön ve son test sonuçlarının Bruininks-Oseretsky Motor Yeterlilik Testi (BOT-2) parametreleri aracılığı ile analiz edilerek yorumlanmaya çalışılmıştır. Egzersiz grubundaki çocuklara 10 hafta süreyle haftada 3 gün 60 dakika ipucunun giderek azaltılması öğretim tekniği kullanılarak egzersiz programı uygulanmıştır. Verilerin analizinde Wilcoxon eşleştirilmiş örnek testi uygulanmıştır.Ön test ve son test verilerinin statiksel olarak karşılaştırılması sonucuna göre denge tahtasında yürüme becerisi (2,80±1,13;9,60±1,17), denge tahtasında tek ayak bekleme becerisi (1,90±1,28;13,80±2,89), denge tahtasında gözleri kapalı bekleme becerisi (3,20±1,54;12,40±2,11), karşılıklı paslaşma becerisi (4,80±2,09;20,80±3,70), topu yukarı atıp tutma becerisi (2,40±1,34;12,40±4,22), topu hedefe atma ve isabet etme becerisi (3,20±1,61;10,80±2,69), topu sektirme becerisi (3,90±1,91;17,70±6,11) ve bilateral koordinasyon becerilerinde (1,80±1.31;7,30±1,56) anlamlı bir fark olduğu görülmüş olup p˂0.05 düzeyinde anlamlılık aranarak eğitimin çocukların gelişimini olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.Sonuç olarak otizmli çocuklara uygulanan 10 haftalık egzersiz programının motor becerileri artırdığı görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this study was to demonstrate the effect of 10 weeks exercise program on motor skills of children with autism. The aim of this study was to investigate the effects of regular movement training on motor development of children with autism.The study included 10 boys who were diagnosed with autism. Average age of subjects was 8, 7±0, 82 years old. In the study; The Bruininks-Oseretsky motor proficiency test (BOT2) parameters were applied to balance, bilateral coordination and hand-arm coordination tests. The data in this study were interpreted by Bruininks-Oseretsky Motor Competence (BOT-2) test parameters pre and post the exercise program. The exercise program was applied to the children in the exercise group for a period of 10 weeks, 3 days a week and 60 minutes, using the teaching technique to gradually reduce the clue. Data were analyzed using Wilcoxon Paired sample test.According to the results of the comparison between the pre-test and post-test data, it was seen that there was a significant difference in the rough motor levels (balance, hand-arm coordination, bilateral coordination) and it was determined that training education had a positive effect on the development of children with autism.As a result, 10 week exercise program applied to children with autism increased their motor skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.title10 haftalık egzersiz programının otistik çocukların motor becerileri üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of 10- week exercise program on motor skills of autistic children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-12
dc.contributor.departmentAntrenörlük Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmExercise
dc.subject.ytmExercise therapy
dc.subject.ytmAutistic children
dc.subject.ytmAutism spectrum disorder
dc.subject.ytmAutistic disorder
dc.subject.ytmMotor skills
dc.identifier.yokid10256475
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552582
dc.description.pages54
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess