Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzodaşık, Mustafa
dc.contributor.authorÇakir, Vesile
dc.date.accessioned2020-12-29T15:31:55Z
dc.date.available2020-12-29T15:31:55Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/450220
dc.description.abstractÖZET `Sanayi Devrimi/Toplumu evresinden sonra bugün insanlığın girdiği döneme `Enformasyon Devrimi/Toplumu` denilmektedir. İçinde yaşadığımız çağı şekillendiren şey ise `yeni iletişim teknolojileredir. Yeni iletişim teknolojileri de multimedya, etkileşimli TV ve İnternet gibi yeni medyaları yaratmıştır. 1990'ların başından itibaren İnternet, bilgisayar ve çoklu ortam uygulamalarını içeren bir tanımda kullanılan yeni medyalar kendini kanıtlama mücadelesine girmiştir. Her yeni medya reklamcılara kendi değerini ispatlamak zorunda kalmıştır. Özellikle İnternet, reklamcılık alanında, ticari Web sayfalarının gündeme gelmesinin de etkisiyle kısa sürede basılı medya ve TV reklamlarıyla yarışabilecek düzeye gelmiştir. İşte reklamın ve reklamcılığın yeni medyalarla birlikte kazandığı bu yeni boyut, yeni uygulama biçimleri ve sektörün durumu bu çalışmanın asıl konusunu oluşturmuştur. SUMMARY The current age into which humanity has entered today after the age of in dustrial revolution phase is being called `the age of information revolution`. Shaping this age are the new communication technologies. New communication technologies in turn have created the new media such as multimedia, interactive TV and Internet. New media which were defined as a term including the Internet, interactive TV and multimedia applications have entered in to a struggle to prove themselves by the beginning of the 90' s. Each new medium had to prove its value to the advertisers. Especially Internet quickly reached a level where it can com pete with print media and TV ads in the advertising market with the help of wide spread use of commercial web sites. The current conditions of the market, to gether with the new dimension and new applications advertising gained with the new media are the main subjects of this study.
dc.description.abstractÖZET `Sanayi Devrimi/Toplumu evresinden sonra bugün insanlığın girdiği döneme `Enformasyon Devrimi/Toplumu` denilmektedir. İçinde yaşadığımız çağı şekillendiren şey ise `yeni iletişim teknolojileredir. Yeni iletişim teknolojileri de multimedya, etkileşimli TV ve İnternet gibi yeni medyaları yaratmıştır. 1990'ların başından itibaren İnternet, bilgisayar ve çoklu ortam uygulamalarını içeren bir tanımda kullanılan yeni medyalar kendini kanıtlama mücadelesine girmiştir. Her yeni medya reklamcılara kendi değerini ispatlamak zorunda kalmıştır. Özellikle İnternet, reklamcılık alanında, ticari Web sayfalarının gündeme gelmesinin de etkisiyle kısa sürede basılı medya ve TV reklamlarıyla yarışabilecek düzeye gelmiştir. İşte reklamın ve reklamcılığın yeni medyalarla birlikte kazandığı bu yeni boyut, yeni uygulama biçimleri ve sektörün durumu bu çalışmanın asıl konusunu oluşturmuştur. SUMMARY The current age into which humanity has entered today after the age of in dustrial revolution phase is being called `the age of information revolution`. Shaping this age are the new communication technologies. New communication technologies in turn have created the new media such as multimedia, interactive TV and Internet. New media which were defined as a term including the Internet, interactive TV and multimedia applications have entered in to a struggle to prove themselves by the beginning of the 90' s. Each new medium had to prove its value to the advertisers. Especially Internet quickly reached a level where it can com pete with print media and TV ads in the advertising market with the help of wide spread use of commercial web sites. The current conditions of the market, to gether with the new dimension and new applications advertising gained with the new media are the main subjects of this study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleYeni iletişim teknolojilerinin reklam üzerine etkileri
dc.title.alternativeEffects of new communication tecnologies on advertising
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmATM networks
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmNew technologies
dc.subject.ytmCommunication technology
dc.subject.ytmAdvertising
dc.identifier.yokid93853
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid93853
dc.description.pages227
dc.publisher.disciplineReklamcılık ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess