1940`dan sonra Türk resminde toplumsal gerçekçilik
dc.contributor.advisor | Şahin, Can | |
dc.contributor.author | Türe, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T15:29:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T15:29:02Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/449951 | |
dc.description.abstract | ÖZET Toplumsal ve siyasi olayların gündemden inmediği çağımızda, toplumsal sanatın her zaman taraftar bulacağı bir gerçektir. Bu alanda çalışan sanatçıların eserleri, belli bir politikaya hizmet etmekten çok, toplumsal gerçekçiliğin bireysel ve özgün bir yorumunu içermektedir. Bu çalışmada Çağdaş Türk Resminin oluşumundan günümüze kadar ortaya çıkan dönemleri ve gelişim süresi içerisindeki Türk resminin Toplumsal Gerçekçiliğinin yeri gösterilmiştir. Toplumsal Gerçekçilik, ortaya çıktığı 1940'lı yıllardan günümüze kadar toplumsal ve sanatsal gelişmelere paralel olarak çeşitli aşamalardan geçmiş, belli değişimler göstermiştir. 1940'lardan sonraki bu değişim devletin desteklediği kültür politikalarıyla yeni bir ivme kazanmıştır. Çalışmanın genelinde Çağdaş Türk Resminin toplumsal gerçekçiliğe yönelişi ve Türk Resmine katkıları araştırılmıştır. ıı | |
dc.description.abstract | SUMMARY An era in which societal and political events are always in agenda, societal art will find supporters. The artists' work of arts and who are studying in this field are not working for a certain politics but including societal relism's individual and original interpretation. In this study, from formation to today. Contemporary Turkish painting's period of times and in development period of Turkish Painting's societal realism's place is shown. Societal realism is appeared in 1 940s and from that time to today, it went through variety levels and certain alterations accoding to societal and artistic developments. This alterations after 1940s had a new acceleration with the cultural politics which were supported by state. In common of the study, Contemporary Turkish Painting's turning towards to societal realism and contribution to Turkish Painting is researched. m | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 1940`dan sonra Türk resminde toplumsal gerçekçilik | |
dc.title.alternative | Sociatal realism in Turkish painting after 1940s | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Social realizm | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.identifier.yokid | 118345 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113886 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |