Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Can
dc.contributor.authorDülger, Dilşat
dc.date.accessioned2020-12-29T15:27:53Z
dc.date.available2020-12-29T15:27:53Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/449853
dc.description.abstract11 ÖZET Uyum, bireyin sahip olduğu özelliklerinin, kendi benliğiyle içinde bulunduğu çevre arasında dengeli bir ilişki kurabilme ve sürdürebilmesidir. Çocuğun gelişim sürecinin bir parçası olan, her olumsuz davranışın varlığını, davranış bozukluğu olarak nitelendirmek yanlış olur. Öğrencide görülen bazı uyum sorunları, normal gelişimin bir parçasını oluşturur. Bu nedenle çocuğun gelişim aşamalarını bilmek gerekir. Gelişim aşamalarına göre 12-14 yaş arası öğrencilerde, sertlik, karamsarlık veya gevezelik, alınganlık, duygusallık, korku, endişe, derslere karşı ilgisizlik, kurallara karşı sıkılganlık, dağınıklık ve kompleksler görülmesi normaldir. Fakat bu davranışlar öğrencide, sürekli ve yoğun yaşanıyorsa, uyum bozukluğu vardır. Uyum bozukluğunu gösteren diğer davranışlar ise yaşa uygunsuz ve cinsel rol beklentisinin görülmediği davranışlardır. Bu davranışları gösteren öğrenciler duygularını ifade etme imkanı bulamadıklarında daha ağır, davranış ve kişilik bozuklukları ile karşı karşıya gelirler. Öğrencilerin duygularını ifade etmeleri ve analizi için kullanılan birçok teknik vardır. Bireyi özgür, barışçı, insancıl, toplum ile bütünleşmiş, değişen koşullara göre kendini yenileyen, akılcı düşünce sistemini kavramış bir fert olarak yetiştirebilmenin yollarından bir tanesi bireyin, sanat yolu ile duyguları ifade edebilmesini sağlamaktır. Resim, klinik psikoloji alanında, teşhis ve tedavi yöntemi olarak eskiden beri kullanılmaktadır. Mürekkep lekesi testi (Rorschach), T. A. T (Thematic Aperception Test), beta testi, benton testi (Visual Retention Test) gibi klinik alanda kullanılan resim teknikleri sertifika ve uzmanlık gerektirdiği için eğitimciler tarafından uygulanamamaktadır. Eğitimciler, uyumsuz öğrencilerin duygularını ifade etmeleri ve analizi için, öğrencinin yaptığı resimlerden yararlanabilirler. Çocukların yaptıkları resimler, psikolojik bir dışavurum olarak; çocuk iç dünyasına ait problemlerin ve çocuk ruhunun bir aynasıdır.iii 12-14 yaş arası uyumsuz öğrencileri tespit etmek, öğrencilerin duygularını ifade etmelerini ve analizini sağlamak için resim etkinlikleri düzenlemek yararlı olur. Resim etkinlikleri ders içerisinde tüm öğrencilere yönelik olabileceği gibi, ders dışarısında küçük gruplara da uygulanabilir. Bu etkinliklerde şu konulan vermek uygun olur: İnsan resmi, manzara resmi, ağaç resmi, aile resmi, bahçe resmi, ev resmi, renk tablosu seçimi, kendimi seviyorum etkinliği ve bir tabak duygu etkinliği. Uyum bozukluğu da ortadan kaldırılarak düzeltilebilir ve eğitilebilir bir davranıştır. Uyumsuz öğrencileri eğitmek için öncelikle uyum sorunun neden veya nereden kaynaklandığını bilmek ve çözümler üretmek gerekir.
dc.description.abstractIV ABSTRACT Harmony, is the faculty of individual's owned characteristics to establish and continue a balanced relation between his personality and his environment which she lived. It will be wrong to call every existence of a negative behaviour as a `behaviour corruption`, since it is a part of the child's growth. Some adaptation problems, that can be seen at student constitute a part of his normal growth. For this reason it is necessary to know the phases of a child's growth. According to growth phases, it is normal to en counter Severn's, pessimism, indiscreet talk, touchiness, effectiveness, anxiety, not showing interest to lessons, awkwardness to rules, disorganisation and complex among the students who are 12- 14 years old. But, if these behaviours are seen continuously and densely at the student, there is behaviour corruption at him. The other behaviours that shows harmony corruption are the behaviours that don't relate the age and sexual role expectation. If the students who shows that kind of behaviours can't find a way to explain their feelings, they encounter a heavier behaviour and personality corruption. There are many methods to make these students express their feelings and analyse them. One way of educating the individual as an independent, peaceful, humanist integrated with society, and as a person who renews himself according to changing conditions, grasped a rationalist conception system, is to enable him to express hi feeling via art. Picture is used in the clinical psychology area as a method of diagnosis and treatment from of old. The picture techniques like the ink stain test (Rorschach), T.A.T., the tests of beta, benton (Visual Retention Test) can not be practised by the educators, since they require a certificate and expertise. The educators can make use of the pictures which are drawn by students and which express their feelings to analyse discordant in them. The pictures drown by children as a psychological expression are the mirrors of the child's spirit and problems of their inner world. It will be useful to organise picture activities to choose the discordant students aged between 12-14 and to make their feelings expressed and analyse them in these activities. The picture activities can be practised either in lesson time for allstudents or out of lesson time for small groups. In these activities it is appropriate to give these subjects: a man picture, tree picture, family picture, garden picture, house picture, choosing colour table, the activity of `I love myself, a piece of sense. The harmony corruption is a behaviour that can be erased by education. But, first it is necessary to know why or from where the corruption sources and then to find solutions to these problems in order to educate the discordant students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title12-14 yaş arası uyumsuz öğrencilerin resim etkinlikleri yolu ile duygularını ifade etmeleri ve analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDrawing
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmEmotion
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmChildren's paintings
dc.subject.ytmMaladaptive behavior
dc.subject.ytmDrawing tests
dc.subject.ytmChild development
dc.subject.ytmStudents
dc.identifier.yokid118508
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113851
dc.description.pages232
dc.publisher.disciplineResim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess