İlköğretim II. kademede sanatın öğretiminde eğitsel oyunların uygulanması ve sonuçları
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Melek Gökay | |
dc.contributor.author | Karaduğan, Özden | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T15:26:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T15:26:14Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/449701 | |
dc.description.abstract | Özet Ülkemizde uygulanan resim-iş dersleri, öğrencilerin katılımını sağlayan, dersleri aktif hale getiren yöntemlerle verilmemektedir. Resim-iş derslerinde yıllardır uygulanan, anlatım, soru-cevap ve uygulama yöntemleri bugün hala hiçbir değişikliğe uğramadan kullanılmaktadır. Bu yüzden resim-iş dersleri, çağa ayak uyduramamış, ileri toplumların sanat eğitimi anlayışından uzak kalmıştır. Bu çalışmada, resim-iş dersinde uygulanabilecek bir yöntem olarak oyun incelenmiştir. Bunun için ilköğretim 8. sınıflardan deney ve kontrol grubu oluşturulmuş ve ön test uygulanmıştır. Deney grubunda 5 hafta süreyle, haftada 40 dakika oyun yöntemiyle ders işlenmiştir. Bu derslerden sonra deney ve kontrol grubu öğrencilerine uygulanan son test başarı puanlan arasında deney grubu lehine belirgin bir fark gözlenmiştir. | |
dc.description.abstract | Abstract Art lessons which are practiced in our country, methods of the teaching aren't active for the students, which aren't provided to join them. Methods of teaching teachers lecturing, questioning and answering in art lessons which have been used for many years are still used and they seem never changed. For that reason art lessons haven't conformed requirements of this century, it could not fullfil the actual art education aims of developed countries. In this work play methods were searched for art lessons as the methods of teaching. Because of that, experiment and control groups were constituted in 8 th grade of a primary school. In this research study sample lectures including playings had been given to the experiment group for five weeks. (40 minutes per week). After the lectures final tests were performed and it was observed the experiment group' s students were more succesful with respect to the control group' s students. m | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | İlköğretim II. kademede sanatın öğretiminde eğitsel oyunların uygulanması ve sonuçları | |
dc.title.alternative | Application and results of educational games for art education at secondary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational games | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Games | |
dc.identifier.yokid | 127662 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 123295 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı |