Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Melek Gökay
dc.contributor.authorKaraduğan, Özden
dc.date.accessioned2020-12-29T15:26:14Z
dc.date.available2020-12-29T15:26:14Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/449701
dc.description.abstractÖzet Ülkemizde uygulanan resim-iş dersleri, öğrencilerin katılımını sağlayan, dersleri aktif hale getiren yöntemlerle verilmemektedir. Resim-iş derslerinde yıllardır uygulanan, anlatım, soru-cevap ve uygulama yöntemleri bugün hala hiçbir değişikliğe uğramadan kullanılmaktadır. Bu yüzden resim-iş dersleri, çağa ayak uyduramamış, ileri toplumların sanat eğitimi anlayışından uzak kalmıştır. Bu çalışmada, resim-iş dersinde uygulanabilecek bir yöntem olarak oyun incelenmiştir. Bunun için ilköğretim 8. sınıflardan deney ve kontrol grubu oluşturulmuş ve ön test uygulanmıştır. Deney grubunda 5 hafta süreyle, haftada 40 dakika oyun yöntemiyle ders işlenmiştir. Bu derslerden sonra deney ve kontrol grubu öğrencilerine uygulanan son test başarı puanlan arasında deney grubu lehine belirgin bir fark gözlenmiştir.
dc.description.abstractAbstract Art lessons which are practiced in our country, methods of the teaching aren't active for the students, which aren't provided to join them. Methods of teaching teachers lecturing, questioning and answering in art lessons which have been used for many years are still used and they seem never changed. For that reason art lessons haven't conformed requirements of this century, it could not fullfil the actual art education aims of developed countries. In this work play methods were searched for art lessons as the methods of teaching. Because of that, experiment and control groups were constituted in 8 th grade of a primary school. In this research study sample lectures including playings had been given to the experiment group for five weeks. (40 minutes per week). After the lectures final tests were performed and it was observed the experiment group' s students were more succesful with respect to the control group' s students. men_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleİlköğretim II. kademede sanatın öğretiminde eğitsel oyunların uygulanması ve sonuçları
dc.title.alternativeApplication and results of educational games for art education at secondary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational games
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmGames
dc.identifier.yokid127662
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid123295
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineResim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess