İlkokuma-yazma öğretiminde kullanılan yöntemler
dc.contributor.advisor | Korkmaz, İsa | |
dc.contributor.author | Coşkun, Narin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T15:26:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T15:26:02Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/449683 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada, ilkokuma-yazma öğretiminde kullanılan yöntemler tespit edilmeye çalışılmıştır. Şimdiye kadar uygulanmış veya uygulanmakta olan 11 yöntem ele alınmış, bu yöntemlerin içerikleri, yeterlilikleri, sınırlılıkları ifade edilmeye çalışılmıştır. Çözümleme (cümle) yöntemi daha geniş çaplı ele alınmış, bu yöntem içerisinde ilkokuma-yazmanın aşamaları verilmeye çalışılmıştır. Yöntemler ve uygulamaları ile ilgili 3'ü 1. sınıf öğretmeni olmak üzere 8 sınıf öğretmeni ile görüşmeler yapılmıştır. Bu çalışmaların yanı sıra 1 yıl boyunca 32 öğrenciden oluşan 1 tane 1. sınıf gözlemlenmiş, öğrencilerin kolay öğrendikleri ve zorlandıkları alanlar tespit edilmeye çalışılmıştır. Bunların dışında en önemli unsurlardan biri şimdiye kadar yapılmış olan araştırmalara, çalışmalara imkanların elverdiği kadar ulaşılmaya çalışılmış ve bu çalışmalar tezimizde sunulmuştur. Bugün okullarımızda resmi düzeyde çözümleme yöntemi uygulanıyor görünmektedir. Ancak bu yöntemin bazı durumlarda sınırlılıkları ve yetersizlikleri kabul edilmiştir. Anahtar Kelimeler: İlkokuma-yazma öğretimi, yöntemler. | |
dc.description.abstract | SUMMARY In this research, the methods which are used in the education of first reading-writing have been tried to be established. Eleven methods which have been applied until now or are being applied have been studied, the contents, sufficiencies, limitednesses of these methods have been tried to be explained. The analysis (sentence) method has been studied more extensively, in this method the processes of first reading-writing have been tried to be given. The interviews have been had with eight class teachers three of whom were first class teachers three of whom were first class teachers, connected with the methods and applications. Beside these studies, during one year one first class which was taken from thirty-two pupils was absorved, it was tried to establish the field which the pupils learned easily and had difficulty. Except these, as much as the possibilities sufficed it was tried to reach the researches, studies which have been done till now and these studies have been presented in our thesis. Today, it that the analysis method is being used in the formal level in our schools. However, it has been accepted that in some situations there are some limitednesses and insuffiencies of this method. Key Words: The education of first reading-writing, the methods. Ill | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokuma-yazma öğretiminde kullanılan yöntemler | |
dc.title.alternative | The Methods used for first reading-writing teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Mother tonque | |
dc.subject.ytm | Reading-writing instruction | |
dc.identifier.yokid | 127248 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 123162 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |