Show simple item record

dc.contributor.advisorGökbudak, Seçkin
dc.contributor.authorYilmazlar, Ezgi
dc.date.accessioned2020-12-29T15:24:12Z
dc.date.available2020-12-29T15:24:12Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/449515
dc.description.abstractBu çalışma, müzik öğretmeni adaylarının, üç yıl almış oldukları piyano eğitimi sonucunda, başlangıç piyano öğretiminde edinilen temel teknik ve davranışların öğretimi konusunda uyguladıkları yöntem ve tekniklerin değerlendirilmesi, varsa eksikliklerin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma, Selçuk Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı son sınıf öğrencileri ile sınırlı olup, 1. 2. 3. sınıflar araştırmaya dahil edilmemiştir. Araştırmanın çalışma grubunu ise, Konya Çimento Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi hazırlık sınıfı öğrencileri oluşturmuştur. Çalışmanın amacına uygun olarak hazırlanan bir gözlem ve görüşme formu, tespit edilen örneklem gurubu üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen bulguların istatistiksel analizi yapılarak `Yüzde ve Frekans` hesaplamaları ve `Aritmetik Ortalaması` yorumlanmıştır.Bu çalışmadan elde edilen en önemli sonuç, ilk gözlem sonucunda ağırlıklı ortalamanın `1,94`, ikinci gözlemin de `3,10` olmasıdır. Bu sonuçlara dayanarak hedeflenen davranışlar, birinci gözlemde `zayıf olup, `geçerli öğrenme` düzeyine ulaşamamıştır. Ancak, ikinci gözlem sonucunda hedeflenen davranışlar `yeterli öğrenme` düzeyine ulaşmıştır. Anahtar Kelimeler: Aday Müzik Öğretmeni, Piyano Eğitimi, Piyano Öğretim Yöntem ve Teknikleri ıı
dc.description.abstractThis study has been carried out to evaluate the methods and tecniques applied on teaching of main techniques and behaviours obtained from beginning of piano teaching in the result of three-yeared piano education of music education candidates and, if available, it has been carried out with the aim of finding out the inefficiencies. The study, being limited with the last year students in the department of the fine arts education of music teaching programme in Selçuk University, the first, the second and the third classes are not included. The study group of the research includes the preparatory year students at Konya Çimento Anatolian High Scool of Fine Arts. An observation form which has been prepared in accorance with the aim of the study, has been carried out on the sample group. The findings of the study have statistically been analysed, `calculations of percent` and `arithmetical medial` have been given and commented. mThe most crucial result of the study is that the avarage is `1,94`, according to the result of the first observation and in the result of the second observation is `3,10`. Leaning to these results, the aimed behaviours have been at the level of `low` and have not been able to reach at the level of `valid learning` however, the aimed behaviours in the result of the second observation have reached at `enough learning` level. Key Words: Music Teacher Candidates, The Education of Piano, Methods and Techniques of Piano Teaching. IVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüzik öğretmeni adaylarının başlangıç piyano öğretiminde uyguladıkları yöntem ve tekniklerin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the methods and techniques which the music teaching candidates carried out in the beginnig of the piano teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmMusic
dc.identifier.yokid163605
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid147505
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineMüzik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess