İlköğretim sosyal bilgiler dersinde Osmanlı Devleti`nin XIX. ve XX. yüzyıllarının öğretiminde hatıra ve hikayelerin kullanılması
dc.contributor.advisor | Gülcan, Mustafa | |
dc.contributor.author | Koçak, Alper | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T15:23:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T15:23:52Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/449484 | |
dc.description.abstract | `İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Devleti'nin XIX. ve XX. Yüzyıllarının Öğretiminde Hatıra ve Hikayelerin Kullanılması` konulu bu araştırma ile Sosyal Bilgiler dersinde bir materyal olarak tarihî hikayelerin kullanılabileceği örneklerle ortaya konulmuştur. Bu yöntemin kullanılması ile Sosyal Bilgiler tarih konularında öğrencilerin bilgi ve kavrama seviyesinin yüksek olduğu anketle ölçülmüştür. | |
dc.description.abstract | ÖZET `İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Osmanlı Devleti'nin XIX. ve XX. Yüzyıllarının Öğretiminde Hatıra ve Hikayelerin Kullanılması` konulu bu araştırma ile Sosyal Bilgiler dersinde bir materyal olarak tarihî hikayelerin kullanılabileceği örneklerle ortaya konulmuştur. Bu yöntemin kullanılması ile Sosyal Bilgiler tarih konularında öğrencilerin bilgi ve kavrama seviyesinin yüksek olduğu anketle ölçülmüştür. SUMMARY The aim of the study, `The Use of Stories and Memories in Teaching 19th and 20th Centuries of Ottoman Empire in Social Science Courses in Primary Education`, is to state that historical stories can be used as teaching materials. The questionnaire results approved that the level of students' knowledge and comprehension in Social Science Courses history subjects is high due to the usage of this method. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim sosyal bilgiler dersinde Osmanlı Devleti`nin XIX. ve XX. yüzyıllarının öğretiminde hatıra ve hikayelerin kullanılması | |
dc.title.alternative | The use stories and memories in taching XIXth and XXth Centuries of Ottoman Empire in social science courses in primary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Memoirs | |
dc.subject.ytm | Story | |
dc.subject.ytm | Story mapping | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | History teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Ottoman State | |
dc.subject.ytm | Ottoman Period | |
dc.identifier.yokid | 163441 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 147443 | |
dc.description.pages | 73 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |