Show simple item record

dc.contributor.advisorİpçioğlu, Mehmet
dc.contributor.authorYildirim, Zafer
dc.date.accessioned2020-12-29T15:22:30Z
dc.date.available2020-12-29T15:22:30Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/449362
dc.description.abstractTarih eğitiminin bir parçası olan ders kitaplarının yeterli olup olmadığı her zaman tartışılan bir konu olmuştur. Bu çalışmada bazı örnek ders kitapları incelenerek çeşitli sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır. İlk bölümde Türk Tarih Tezi merkeze alınarak cumhuriyetin ilk yıllarında ders kitaplarına etkileri ele alındı. İkinci bölümde genel olarak ders kitaplarında bulunması gereken özellikler üzerinde duruldu. Üçüncü bölümde tarih dersi müfredatı temel alınarak ders kitaplarının konuları yeterli oranda ele alıp almadığı incelendi. Dördüncü bölümde kitapların dersin amaçlarına uygunluğu konusu üzerinde duruldu. Ders kitapları arasında karşılaştırmalar yapıldı. Beşinci bölüm dil ve anlatım açısından incelemeye ayrılırken altıncı bölümde tarih terminolojisi ele alındı. 2003-2004 öğretim yılında kullanılan kitaplara öncelik verilirken diğer bazı örnek ders kitapları da değerlendirildi.
dc.description.abstractWhether or not textbooks are part of history education has always been a matter of debate. In this study, some sample textbooks were examined and various results were tried to be reached. In the first part, the Turkish History Thesis was taken to the center and the effects of textbooks on the first years of the republic were discussed. The second chapter focused on the features that should be found in textbooks in general. In the third chapter, based on the history lesson curriculum, it is examined whether the textbooks deal with the subjects adequately. In the fourth chapter, we focused on the suitability of the books for the purposes of the course. Comparisons were made between textbooks. The fifth section is divided into language and narrative, while the sixth section deals with the terminology of history. While the books used in the 2003-2004 school year were given priority, some other sample textbooks were also evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleGünümüz lise tarih ders kitaplarının müfredat, içerik ve şekil yönünden incelenmesi
dc.title.alternativeExamining today's high school history textbooks in terms of curriculum, content and form
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10157745
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471188
dc.description.pages213
dc.publisher.disciplineTarih Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess