Sanat eğitimi uygulamalarında 13-17 yaş grubu imgesel tasarım çalışmalarının analiz ve yorumları
dc.contributor.advisor | Karoğlu, Hülya | |
dc.contributor.author | Gültekin, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T15:21:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T15:21:28Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/449269 | |
dc.description.abstract | ÖZEY Imgesel tasarım çalışmaları öğrencide yaratıcılığı geliştirir. Sanattaki yaratıcılık görsel ve düşsel algılama ile bir bütündür. Çocuk çizimleri onu zihinsel ve duygusal durumuyla ilişki içindedir, imgesel tasarım çalışmaları sanat eğitimi dersleri devamında, öğrencide, algılama, düşünme ve bedensel eylemlerinin de katıldığı süreç içersinde kendisini ifade edebilme olanağı sağlıyor. y Kavram yanılgıları içinde bulunan çocuğu yaratıcı eğitimle eleştirel yanları gelişen bir çocuk oluşturulacaktır. Böylece eğitimde somut ve soyut yaklaşımlarla daha bilimsel bir dille eğitim akilci temellere oturur, imge öğrencide yaratıcı düşünceyi sağlar. Buda karşı karşıya geldikleri durumlarda farklı bir bakış acısıyla yeni çözümler üretmeyi sağlar. Tek yönlü eğitim insanin kişiliğindeki uyumu bozar. Toplumların ve bilimin gelişebilmesi için yaratıcılığın desteklenmesi, özellikle eğitim içinde kişilerin yaratıcı olabilecekleri alanların saptanıp geliştirilmesi gerekir, imgesel tasarım beyinsel etkinliklerin kullanılmasını sağlar. Böylece çocuk daha tekniksel bir dil kazandığı gibi, anlatımcı ve özgür ama kendisini yönlendiren bir düşüncenin hizmetine ulaşabilmenin etkisiyle sonuca varabilmektedir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Imaginary design practices develop creativity in the student The creativeness in art is a whole with visual and imaginary perception. Child's drawings are connected with his mental and emotional states. Imaginary design practices in art education enables the child to express himself in a process that consists of perception, thinking and body movement The child, who is in concept mistakes, will develop by improving his criticism side. By this way education is founded on rationalist foundations with concrete and abstract approaches and a scientific language. Image promotes creative thinking in the student This enables him to create new solutions with a different perspective when they encounter problems. Education in only one way disrupts the harmony in the child's character. To nivi improve societies and science, creativeness must be promoted, and especially areas where II: students can be creative in education must be determined and improved. Imaginary design enables effective use of brains. Thus, the child gains a more technical language and can achieve results by achieving the service of a concept that is expressionistic and free, but on the other hand that directs him. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sanat eğitimi uygulamalarında 13-17 yaş grubu imgesel tasarım çalışmalarının analiz ve yorumları | |
dc.title.alternative | Analysis and comments on imagination design studies on 13-17 age group in art education practise | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 181040 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 161734 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı |