1961-1987 yılları arasında gerçekleştirilen Milli Eğitim Şuraları ve alınan kararların uygulamaları
dc.contributor.advisor | Büyükkarcı, Süleyman | |
dc.contributor.author | Eriş, Sevgi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T15:18:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T15:18:19Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2020-11-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/448994 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın konusunu, 1961-1987 yıllarını kapsayan Milli Eğitim ŞÃ»rala-rı ve bu şÃ»ralarda ilköğretimle ilgili alınan kararların uygulamaları oluşturmak-tadır. Bu amaçla eğitim tarihi, slamiyet Öncesi Türk tarihinden başlanarak gü-nümüze kadar incelenerek anlatılmaya çalışılmıştır. Böylece; 1961-1987 yılların-da hazırlanan şÃ»ralardaki eğitim anlayışının daha iyi anlaşılacağı düşünülmüş-tür. 1939'dan başlayarak 2006'ya kadar hazırlanan bütün Milli Eğitim ŞÃ»rala-rı'nda, eğitimin ne kadar önemsendiği, alınan kararların ne derece uygulandığıve ne kadar verimli olunduğu çeşitli kaynaklardan yararlanılarak ortaya konul-maya çalışılmıştır.Araştırma dokuz bölüme ayrılmıştır. Birinci bölümde lk Türk Devletleri,ikinci bölümde Milli Mücadele Dönemi ve Cumhuriyet'in lânı, üçüncü bölümdeise 1939-1961 yılları arasında toplanan ilk altı şÃ»ra anlatılmıştır. Sonrasında ise;dördüncü, beşinci, altıncı, yedinci ve sekizinci bölümler anlatılarak, bölümlerde1961-1987 yılları arasında toplanan şÃ»ralar ayrı ayrı ele alınmıştır. Son bölümdeyani dokuzuncu bölümde ise, 1987-2006 yılları arasındaki eğitim tarihi anlatıla-rak, eğitimdeki gelişmeler günümüze kadar incelenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın eğitim tarihine olan katkılarını şöyle özetleyebiliriz:1- Türk tarihinin başlangıcından günümüze kadar olan eğitim sürecinin be-lirli bir sistem dahilinde gözden geçirilmiştir.2- Eğitim tarihi boyunca hazırlanan Milli Eğitim ŞÃ»raları hakkında bilgiverilmiştir.3- ŞÃ»ralarda ilköğretimle ilgili alınan kararların uygulamaya yansıyan ta-raflarına açıklık getirilmeye çalışılmıştır.4- Eğitime ne kadar önem verildiği anlatılmaya çalışılmıştır.5- Hükümetlerin uyguladığı eğitim programları hakkında bilgi verilmiştir.6- Araştırma yapılırken birçok kaynaktan yararlanıldığı için değişik görüş-lere yer verilmiştir.7- Konu ile ilgili sayısal veriler sayesinde eğitim ile ilgili veriler tarafsız ola-rak ortaya koyulmuştur.Anahtar Kelimeler:Eğitim, ŞÃ»ra, lköğretim, Uygulama, Karar | |
dc.description.abstract | The subject of the research consists of National Educational Councils cov-ering 1961-1987 and the implementations of the decisions made on primaryeducation in these councils. For this purpose, we tried to report the educationalhistory from dating back Pre-Islamic Turkish History, investigating it to presentdays. Thus, it has been considered that educational perspective in the councilsheld in 1961-1987 will be well perceived. From 1939 to 2006, in all educationalcouncils held, we have tried to release how much the education has been adopted,whether the decisions made have been fully implemented or not and whetherthese implementations are effective or not, utilizing the various sources.The research has been divided into 9 sections. Early Turkish States havebeen reported in first section; National Independence Period in the second sec-tion and the first six councils held in 1939 -1961 in third section. Consequently,reporting the fourth, fifth, sixth, seventh, eighth sections, the councils held in1961-1997 have been discussed separately in these sections. In the last section i.e.ninth section, reporting the educational history in 1987-2006, we have tried toinvestigate the educational development until now.We can summarize the contributions of the research to the educational his-tory as follows:1. All educational process, from the beginning of Turkish History to pre-sent, has been revised according to the determined system.2. It has been given information about National Educational Councilsheld across all educational history.3. In councils, it has been tried to make clear the aspects being reflectedto the practice of the decisions made on primary education.4. It has been tried to report how important the education should be con-sidered.5. It has been given information about the educational programs imple-mented by the governments.6. Due to the fact that various sources are quoted during performing theresearch, different views are included.7. Thanks to the numerical data about the subject, the educational datahave been introduced objectively.Keywords:Education, Council, Primary, Application, Decision | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 1961-1987 yılları arasında gerçekleştirilen Milli Eğitim Şuraları ve alınan kararların uygulamaları | |
dc.title.alternative | National Educational Councils realized in 1961-1987 and implementations of the decisions made in these councils | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-30 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 153791 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 189408 | |
dc.description.pages | 259 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |