İlköğretim II. kademede sanat eğitiminde sınıf yönetimine ilişkin bir durum çalışması
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Melek Gökay | |
dc.contributor.author | Gezer, Özden | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T15:16:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T15:16:39Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/448862 | |
dc.description.abstract | LKÖĞRET M II. KADEMEDE SANAT EĞ T M NDESINIF YÖNET M NE L ŞK N B R DURUM ÇALIŞMASIÖzden GEZERÖZETSınıfta öğretmenin görevi ve bu görevin başarılmasında öğretmenin rolü neolacaktır? Bu soruya geleneksel anlamda verilecek cevap; `öğretmenin görevi;öğrenmektir, rolü de öğretici davranmaktır?. Bu belirleme eksik gibi görülmektedir.Öğretmenin öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra ikinci önemligörevi sınıfı yönetmektir. Sınıf sosyal bir sistemdir. Dolayısıyla sınıfın organizasyonuve yönetimi öğretmenin sorumluluk alanı içerisindedir. Öğrencinin başarısı içinöğretimle sınıf yönetimi arasındaki birbirini tamamlayıcı ilişki göz ardı edilemez. Bubilgiler ışığında öğretmenin öğretmenlik meslek, bilgisi ile ilgili iki temel yeterlikalanından söz edilebilir. Bunlardan birincisi öğretim yöntemlerine ilişkin yeterlilikler,ikincisi sınıf yönetimi ile ilgili yeterliliklerdir.Sınıf yönetimi problemleri her alanda olduğu gibi görsel sanatlar alanında dagörülmektedir. Bu çalışma sınıf yönetimi probleminin görsel sanatlar eğitimindekitespitine dayalı bir durum çalışmasıdır. | |
dc.description.abstract | A CASE STUDY CONCELNING CLASSROOMMANAGEMENT IN ART EDUCATION IN THESECONDARY SCHOOLÖzden GEZERABSTRACTWhat is the duty of the teacher in classroom and what is the status of the teacherin this duty's success? In a traditional meaning, the answer to this question would beusually `the duty of the teacher is learning, an his part is acting as a teacher`. Thisdefinition seems incomplete. The teacher satisfies the necessity of the students, besidesthis, his second important duty is managing the classroom. The classroom is a socialsystem. So, the organization of the classroom and managing is in the area of theengagement of the teacher. For the success of the student the connection between theteaching and the managing of the classrom couldn't beg. On the evidence of theseknowledges, we can speak about two proficiency basis about the knowledge of theteacher's work. First of them is the proficiency about the teaching methods, and thesecond is the proficiency about the managing of the classroom.The problems of managing of the classroom are seen in every area like ın visualarts. This study is a condition study about the problem of the managing of classroomon the visual arts teaching. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | İlköğretim II. kademede sanat eğitiminde sınıf yönetimine ilişkin bir durum çalışması | |
dc.title.alternative | A Case study concelnıng classroom management in art educatıon in the secondary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 153712 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 189364 | |
dc.description.pages | 188 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı |