Show simple item record

dc.contributor.advisorAtçeken, Zeki
dc.contributor.authorKonukseven, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-29T15:15:35Z
dc.date.available2020-12-29T15:15:35Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/448801
dc.description.abstractXII ve XIII yy'da Konya'da Türk İslam ülkelerinin, İslam sufizminin mimarları;Hz. Mevlana, Sadreddin-i Konevi, sosyo- ekonomik ihtiyaçların karşılanmasınıhedefleyen dinamik bir örgütlenme modeli olan ahi birliklerini kurarak Bizansekonomisine üstünlük sağlayan Ahi Evran gibi seçkin şahsiyetler, tekkelerde ortayakoydukları tasavvuf ve felsefeye dair eserlerle Anadolu'da aydınlanma çağınıbaşlatmışlardır.Bu alt yapı sonucu Konya halkı tarihin hemen her devrinde orta yoluseçmiştir, eğitim açısından gelişmeye açık hale gelmiştir.O dönemde açılan eğitim kurumları, milli ve manevi değerlere sahip çıkan,yeniliklere açık insanlar yetiştirmeyi hedeflemiştir. Bunun için çok sayıda mektep vemedrese yapılmış ve öğrenciler çok yönlü yetiştirilmiştir.Medeniyetimizin temel taşlarından biri olarak kabul edebileceğimiz tasavvufun,XII. yy'da Anadolu'da sosyal hayatta müesseseleri olan tekke ve zaviyelerle de ilgili olanbu çalışmamızda hayatın her saha ve dalında tasavvufun eğitim açısından tesirinedikkat çekilmiştir. Bunu yaparken Hz. Mevlana, Ahi Evran ve Sadreedin-i Konevihakkında da gerekli açıklamalar yapılmıştır.Hatice KONUKSEVEN
dc.description.abstractSUMMARYIn Konya between XII and XIII centuries the Turkish Islamic countries sufismarchitects such as Mevlana and Sadredin-i Konevi while founding Ahi communities thatare the model of dynamic organization which objects to meet the socia-economic needs,they?ve started a lighten age in Anatolia with their mysticism and philosophy Works. Inaddition, these personalities as Ahi Evran is also have superiority with thesecommunities in Bizans economy. As a result of this substructure people of Konya havechosen middle way almost in allperids of history, by this way they will be open to allkinds of improvements in education.The education foundations have opened in that period, by the aim of bringing uppeople who have national and moral valves and who are open-minded.For that reasonmany schools and Moslem school were built up so students were brought up many sided.In this frome work which is related with the dervish conuents that are institutionsof social life in Anatolia in XII century, the effects of mysticism which can be accepted asmain Stone of our civilization has been explained.Me an while some needed explanations on Mevlana, Ahi Evran and SadredinKonevi has been mode.Hatice KONUKSEVENen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleHz. Mevlana, Ahi Evran ve Şeyh Sadreddin-i Konevi`nin Konya Halkını eğitimindeki rolü
dc.title.alternativeThe Role on the education of the prophet Mevlana, Ahi Evran and Sheikh Sadreddin Konevi in terms of the citizens of Konya.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-20
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid153422
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid189164
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess