Yeni ilköğretim 1. kademe sosyal bilgiler programında yaratıcılık
dc.contributor.advisor | Saban, Ahmet | |
dc.contributor.author | Atik, Aslihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T15:14:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T15:14:48Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2020-11-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/448762 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı 2005-2006 öğretim yılında uygulamaya konulanyeni lköğretim 1. Kademe Sosyal Bilgiler Programı'nda bir düşünme biçimi olanyaratıcılığın nasıl ele alındığını (1) Sosyal Bilgiler Programının incelenmesi, (2) buprograma ilişkin Talim ve Terbiye Kurulunun önerdiği Milli Eğitim BakanlığıYayınlarından çıkan ders kitaplarının analiz edilmesi ve (3) bu programın yaratıcılığaverdiği önemin ortaya konulmasına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin eldeedilmesi yollarıyla ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma metodolojisiiçinde yer alan (1) doküman analizi ve (2) görüşme teknikleri kullanılmıştır ve eldeedilen veriler içerik analizi yöntemi ile yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,yeni sosyal bilgiler programı ve ders kitapları yaratıcı düşüncenin gelişmesine katkısağlayacak niteliktedir. Ancak, program yaratıcılığı derinlemesine bildiği varsayılanbir öğretmen düşünülerek hazırlandığı için programda yaratıcı düşünme becerisininöğrencilere nasıl kazandırılacağı hakkında yeterince bilgi ve etkinliklere yerverilmemiştir.ANAHTAR KEL MELERYaratıcılık; Sosyal Bilgiler programı; Ders kitabı; Program değerlendirme; Nitelaraştırma | |
dc.description.abstract | The general aim of this research is to examine how the issue of creativity inthe new first level elementary school social studies curriculum has been dealt withvia (1) the analysis of the social studies curriculum, (2) the analysis of the socialstudies textbooks published by the ministry of national education with therecommendations by the training and education council, and (3) the interviews withthe 12 classroom teachers. Data for this study was collected through documentanalysis (e.g., social studies textbooks) and interviews with classroom teachers. Also,content analysis technique was used to analyze and interpret the study data.According to the results, the new first level elementary school social studiescurriculum and the social studies textbooks have the quality that will be of great helpto the improvement of the creative thinking in general. On the other hand, since thesocial studies curriculum has been developed according to a teacher who is presumedto know the creativity issue deeply, the curriculum lacks specific information andactivities about how to teach creativity effectively to the students.KEY WORDSCreativity; The social studies curriculum; Textbook; Curriculum evaluation;Qualitative research | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yeni ilköğretim 1. kademe sosyal bilgiler programında yaratıcılık | |
dc.title.alternative | Creativity in the new first level elementary school social studies curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-20 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 153464 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 189192 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |