Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyükkarcı, Süleyman
dc.contributor.authorTahiroğlu, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-29T15:14:21Z
dc.date.available2020-12-29T15:14:21Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/448736
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, İlköğretim okullarının ikinci kademesinde SosyalBilgiler Dersi öğretmenlerinin, sosyal bilgiler dersi öğretiminde karşılaştıkları güçlük-leri ortaya çıkarmaktır.Öğretmenlerin sosyal bilgiler dersi öğretiminde karşılaştıkları güçlükler ve bugüçlüklerin eğitim ve öğretime etkileri incelenmiştir. Bu araştırmanın evreniniAksaray ili Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilköğretim okullarında çalışan sosyalbilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır.Araştırmanın verilerine göre;- Mezun oldukları okullardan yeterli eğitimi alamadıkları,- Araç-gereç kullanmada ve temin etmede zorlandıkları,- Disiplinsiz öğrenci davranışlarından kaynaklanan problemler,- Hizmet içi eğitim programlarına yeterince katılamamaları,- Çalıştıkları kurumdaki olumsuz şartlar,- Çevreden kaynaklanan problemler,- Öğretmenlerin çeşitli sorunlarından kaynaklanan problemler başta olmaküzere,Öğretmenlerin pek çok güçlüklerle karşılaştıkları görülmüştür. Bu güçlükleröğretmenlerin eğitim ve öğretimde verimli olmalarını engellemektedir.Eğitim ve öğretimde öğretmenlerin rolleri çok büyüktür. Eğitim ve öğretiminsağlıklı yürütülmesi açısından öğretmen sorunlarına çözüm getirmek için araştırmalaryapılmalı ve çözüm yolları aranmalıdır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the obstacles and the difficulties that thesocial sciences teachers come across in the process of teaching social sociences.The difficulties that the teachers experiences and the effects of these on theeducation end teaching were examined. The scope of this study consists of the socialsociences teachers who works at the primary schools which are bounded to theAksaray ministery of national education.According to the findings of the study these problems are primarily, that;- They didn?t get the sufficiend education from the schools that they weregraduated- They find it difficult to use the equipments to acquire tehese equipments- The difficulties arise from the indiciplined students behavıburs- They can?t attent the inservice education programs- The bad conditions in the institutions they work- The problems that aries from the environment- And the problems that arises from the various problems of these teachers.I t was understood that the teachers come across with various difficulties. Andthese difficulties prevents teacher to be productive in the proccess of education andteaching.The roles of the teachers in the education teaching proccessare very important.In order to carry out the education and teaching in a healty way some studies shouldbe conducted to find a slution to teachers problems and some way of solutions shouldbe searched.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarının ikinci kademesinde sosyal bilgiler dersi öğretmenlerinin, sosyal bilgiler dersi öğretiminde karşılaştıkları güçlükler (Aksaray iliğ örneği)
dc.title.alternativeTo reveal the obstracles and the difficulities that the social sciences teachers come across in the process of teaching social sociences (sample of Aksaray city)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-03
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid155751
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid190511
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess