Show simple item record

dc.contributor.advisorKesici, Şahin
dc.contributor.authorKizil, Derya
dc.date.accessioned2020-12-29T15:11:01Z
dc.date.available2020-12-29T15:11:01Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/448544
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, orta öğretim kurumlarında görev yapan rehberöğretmenlerin, sınıf rehber öğretmenlerin görüşleriyle rehberlik etkinliklerinin neölçüde gerçekleştirildiğini değerlendirmektir. Okullarımızdaki rehberlikprogramlarının, öğrenciye yönelik rehberlik hizmetlerinin geniş kapsamlı bir şekildeele alması eğitim sisteminin daha işlevsel olması yönünden önem taşımaktadır. Buçalışmada nitel araştırma tekniği kullanılmıştır. Nitel araştırma; gözlem, görüşme vedoküman analizi gibi veri toplam yöntemlerinin kullanıldığı, algıların ve olaylarındoğal ortamda gerçekçi ve bütüncül bir biçimde ortaya konmasına yönelik nitel birsürecin izlendiği araştırmalardır. Araştırmada amaçlı örnekleme yolu izlenmiştir.Görüşmeler, Konya ili psikolojik danışmanı bulunan ve Milli Eğitim Bakanlığı'naIIIbağlı resmi ortaöğretim kurumlarında görev yapan ve görüşmeyi kabul eden rehberöğretmenlerle ve sınıf rehber öğretmenleriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmadaverilerin toplanmasında veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşmetekniği kullanılmıştır. Toplanan veriler, içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir.İçerik analizinde temel amaç, toplanan verileri açıklayabilecek kavramlara veilişkilere ulaşmaktır. Bu amaçla toplanan verilerin önce kavramsallaştırılmış, dahasonra da ortaya çıkan kavramlara göre mantıklı bir biçimde düzenlenmiş ve bunagöre veriyi açıklayan temalar saptanmıştır. Rehber öğretmenler ve sınıf rehberöğretmenlerine sorulan sorular doğrultusunda sonuçlar yorumlanmıştır.Anahtar Sözcükler: Rehber Öğretmen, Sınıf Rehber Öğretmeni, OrtaÖğretim, Rehberlik etkinlikleri
dc.description.abstractAim of this study is to assess to what extent guidance activities are performedwith the thoughts of guidance counselors and class guidance counselors serving insecondary educational institutions. Comprehensive discussion of guidance servicesto students by guidance programs in our schools is critically important in respect ofmore functionality of education system. In this study, qualitative research techniquewas used. Qualitative research is one where data collection methods were used suchas observation, view and document analysis and where a qualitative process wasfollowed towards displaying events in a more realistic and more integral manner innatural environment. In the research, purposeful sampling method was followed.Interviews were performed with guidance counsellors and class guidance counselorswho are the psychological counselors of Konya province and serving at officialsecondary educational institutions depending on Ministry of National Education andwho accepted to interview. In collection of data in research, semi-structured interviewtechnique was used as data collection method. Data collected were analysed withcontent analysis. In content analysis, the basic purpose was to reach concepts andrelationships that could explain data collected. For this purpose, themes weredetermined in which first conceptualized data collected, then arranged logicallyaccording to the emerging concepts and after this explained data in accordance withthis. Results were commented in the direction of questions asked to guidancecounselors and class guidance counselorsKey words: Psychological counselors, class guidance counselors, secondaryeducational institutions, guidance activitiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarındaki rehber öğretmenlerin ve sınıf rehber öğretmenlerin sınıf içi rehberlik etkinlikleriyle ilgili görüşleri
dc.title.alternativeThoughts of guidance counselors or class guidance counselors regarding in-class guiding activities in secondary educational institutions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9004281
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid217287
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess