Show simple item record

dc.contributor.advisorAtçeken, Zeki
dc.contributor.authorÖzkan, Şerife
dc.date.accessioned2020-12-29T15:10:17Z
dc.date.available2020-12-29T15:10:17Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/448503
dc.description.abstractslâmî dönemde egitim-ögretim faaliyetleri, ilk olarak câmilerde baslamıs ve Hz.Peygamber tarafından insanlar ilme tesvik edilmistir. Câmi merkezli yapılan egitiminsistemli hale getirilmesi için medrese adı verilen egitim kurumları açılmıstır. Tarihte ilkmedreseler Karahanlılar zamanında açılarak egitim-ögretim faaliyetleri daha kapsamlıhale gelmistir. Medreselerde verilen egitim, daha plânlı ve koordineli olaraksürdürülmüstür.Karahanlılar ile baslayan bu gelenek, halefleri olan devletler tarafındangelistirilerek daha modern hale getirilmistir. Özellikle Selçuklular döneminde kurulanmedreseler daha modern bir haldedir. Gerek müfredat zenginligi, gerek müderrislerinihtisaslasmıs olması egitim kalitesini daha da artırmıstır. Kurulan vakıflarla da buegitim kurumları maddî açıdan desteklenmis, yüzlerce yıl halka hizmet vermistir. Bugelenek, Osmanlı Devleti döneminde de devam etmis olup, yeni egitim kurumlarıaçılarak ilmî çalısmalar devrin hükümdarları tarafından desteklenmistir.Ancak, Osmanlı Devleti'nin gerilemeye basladıgı dönemde her kurumda oldugugibi egitim kurumlarında da sıkıntılar baslamıs ve kısa sürede bu kurumlar yerini,Cumhuriyet Tarihi ile baska kurumlara bırakmıstır.
dc.description.abstractIn Islamic period of time training activities firstly had begun in mosques andpeople had been encouraged to learning by Prophet Mohammad. In order to make theeducation which had been executed with a mosque_centered way into a sistematic way,new educational establishments called madrasah were opened. In history, firstmadrasah was opened in Karahanlı Sultanate period; consequently the trainingactivities were made more extensive. The training activities in madrasahs continuedmore planned and coordinated way. This tradition, begun by Karahanlı Sultanate, wasimproved and made more modern by her sequent states. The madrasahs, especially theones established in Seljuq Empire period, were more modern. Not only affluentcirruculum but also specialized tutors raised the quality of the education. Theseeducational establiments were supported by charitable foundations and serviced thepeople for centuries. This tradition kept going in Otoman Empire period, and byopening new tradition establishments scientific works were supported by period?semperors.However, within the period when Otoman Empire began to lose ground, thedisturbance started in educational establishments, like other establishments and withina very short time these establishments gave its way to other establishments in TurkishRepublic.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleMedrese tâbirinin ilk defa ortaya çıkışı, selçuklular zamanında medreselerin kuruluş sebebleri ve medrese eğitimi
dc.title.alternativeThe first emergence of `madrasah` idiom and the construction reason of the madrasahs in seljuq empire and education in madrasah's
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMosques
dc.subject.ytmMadrasahs
dc.identifier.yokid9005597
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid210361
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess