Show simple item record

dc.contributor.advisorArık, Muhammet Bilal
dc.contributor.authorÖzarslan, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-29T15:06:55Z
dc.date.available2020-12-29T15:06:55Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/448346
dc.description.abstractBu arastırmanın konusu olan çerçeveleme etkisi, ?bir mesajın bazı önemliniteliklerinin (içerigin seçimi, mesajın düzenlenisi, konu yapısı vb.) seçilerek ve/veyaperdelenerek belli fikirlerin okuyucu/izleyicilere uygun hale getirilmesi, bu fikirlerinbireyler düzeyinde harekete geçirilmesi ve degerlendirmelerde kullanılmasına yol açanetki? olarak tanımlanabilir.Yapılan arastırma medya tarafından sık kullanıldıgı tespit edilen haberçerçevelerinin izleyici-okuyucu üzerinde, belirlenebilir etkilerinin olup olmadıgınıbulma amacını tasımaktadır. Bu amaç dogrultusunda gerçeklestirilen deneyde, haberçerçevelerinin okuyucuların iki haber konusu hakkındaki düsünce ve duygularınıetkileyip etkilemedikleri, etkileme varsa bunun nasıl gerçeklestigi incelenmistir.Arastırmaya katılan 184 üniversite ögrencisi Türkiye'de toplumsal ve siyasal bakımdanönem tasıyan Malatya Cinayeti haberi ve Konya Ovası'nda görülen kuraklık haberiniokumus ve bu haberlerle ilgili düsüncelerini listelemislerdir. Ögrencilerden olusanörneklem çatısma, sorumluluk, ekonomik sonuçlar, insani ilgi, kontrol kosullarındanbirine rasgele atanmıstır. Dört deney kosulunda da haberlerin baslıgı ve ortak metniaynı olmak kaydıyla, giris ve sonuç paragrafları deney kosulunun çerçevesini yansıtacakbiçimde düzenlenmistir. Kontrol versiyonunda ise sadece ortak metni içeren, çerçevesizhaber yer almıstır. Haberleri okuyan katılımcıların listeledigi düsüncelerin gösterdiginegöre, haber çerçeveleri her iki konuda da okuyucuların düsüncelerini etkilemistir.Arastırmanın sonucuna göre sorumluluk çerçevesi hariç bütün kosullarda deneklerhaberi hangi çerçeveyle okumuslarsa o yönde düsüncelerini etkinlestirmislerdir.
dc.description.abstractThe subject of this study are the framing effects which are definable as effectstaking place when ?the salient attributes of a message (it?s organization, selection ofcontent, or thematic structure) make particular thoughts applicable, resulting in theiractivation and use in evaluations?.The aim of the study was to find out whether the news frames which were foundbeing frequently used by the media have determinable effects on audiences. Anexperiment was conducted to study whether newsframes influenced the thoughts andemotions of the readers related to two news stories and if yes, how these effects occured.A sample of 184 university students read two news stories with social and politicalsalience, the Malatya Murder news and the Drought in the Konya Plain, andsubsequently listed their thouhts about them. The students were randomly assigned toexperimental groups of confict, responsibility, economical consequences, human interest,and control conditions. All four experimental conditions shared the same headline andthe core text, but the introductory paragraphs and the concluding paragraphs wereedited to reflect the framing conditions of the related experimental group. The controlversion included only the unframed news core text shared by all groups. The thoughtslisted by the participants showed that newsframes influenced the thoughts of the readersof both news stories. According to the result of the study, in all experimental conditionsexcept the responsibility framed condition, the participants activated thoughts inaccordance to the frame of the news story they had read.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleçerçeveleme yaklaşımı açısından haber çerçevelerinin izler kitle düşünceleri üzerindeki etkisi
dc.title.alternative`effects of news frames on audience thoughts from the view of the framing approach`
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9011188
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211419
dc.description.pages238
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess