Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçükkurt, Mehmet
dc.contributor.authorAydin, İsmail
dc.date.accessioned2020-12-29T15:02:26Z
dc.date.available2020-12-29T15:02:26Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/448141
dc.description.abstractBarışın devamının sağlanmasında, savaşın kazanılmasında veya kaybedilmesinde hedef kitlenin ruh hali önem taşımaktadır. İlk çağlardan günümüze kadar gelen savaşların gelişimine baktığımızda, kullanılan silahların, kabiliyet ve çeşitlilik açısından kıyas kabul edilemeyecek şekilde geliştiğini ve sonuçlarının da bu gelişime bağlı olarak değiştiğini görmekteyiz.İnsan modernleştikçe gücünü hedef kitle üzerinde kullanırken, kaba kuvvetini kullanana kadar değişik stratejiler ve taktikler denemiş ve kullanmıştır. Topluluklar birbirleri ile değişik alanlarda kapsamı ve uygulama alanı farklı konularda; bir ideolojiyi, düşünceyi, inancı veya benzeri fikri, başkalarına tanıtmak, benimsetmek ya da daha da ileri giderek, onları kazanmak amacını güden söz, yazı, simge, gösteri vb. iletişim araçlarıyla örgütlü eylemler gerçekleştirmeye başlamıştır. Propaganda adı verilen bu faaliyetleri her ortamda uygulamaya çalışmış, son yüzyıldaki savaşların ayrılmaz parçası olmuştur.21inci yüzyılın başında geçmişe nazaran savaşlar değişime uğramıştır. Teknik gelişmelerin yön vermesiyle savaşların akışı ve şiddetinde, süresinde, sonucundaki bu değişmeler, propagandanın savaşın ana unsurlarından biri olduğu andan itibaren; kitlelerin ateşli silahlardan önce psikolojik etki ile tesirsiz hale getirilmeye çalışılması ve barış zamanından itibaren bu soğuk savaş sayılabilecek faaliyetlere devam edilmesini kaçınılmaz yapmıştır.Tez konusu olarak; günümüz modern savaşlarında savaşan tarafların; kendi halkına, dost devlet halkına, düşman devletin halkına ve tarafsız devletlerin halklarına karşı uyguladığı, geçmişteki örneklerinden oldukça farklı olan modern propaganda uygulamalarından, savaş sırasında havadan atılan propaganda bildiriler ele alınmıştır. Örnek olay olarak ABD ile Irak arasındaki İkinci Körfez Savaşı'nın ilk on günlük zaman dilimi incelenmiştir. Adı geçen savaşta, harekatın başlangıç gününden itibaren izleyen on günlük sürede (19-28 Mart 2003) havadan atılan bildiri (leaflet)'lerle yapılan propaganda faaliyetleri göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelenerek yorumlanmıştır.
dc.description.abstractThe mood of the target group is important in keeping the peace and in winning or loosing a war. When we look at the progress of wars ever since the first ages of history until now, we see that the weapons used have developed in ability and in variety beyond comparison and thus, the results change in accordance with this development.As the human modernized, it has tried and implemented different strategies and tactics when using its power on the target group until using its physical power. Communities have started to realize activities on each other, in order to introduce, persuade, or even as a further step pull to their side an ideology, an idea, a belief or a similar idea on different subjects with different scopes and application areas via communication instruments such as remarks, articles, symbols, exhibits and etc... The activities called propaganda were tried to be implemented at every media and have become an inseparable part of the wars taking place in the last century.Compared to the past, the wars of the 21st century have changed. As propaganda became one of the main elements of a war, changes in the course, the intensity, the duration and the result of the wars influenced by the technical developments, have made it inevitable to put efforts in order to inactivate target groups by psychological impact before use of firearms at times of war, and to continue these activities, that can be named as cold war, during times of peace.Propaganda leaflets, thrown down from the air by the conflicting sides of today?s modern wars, aiming to reach own community, brother country community, enemy country community, candid country communities, during wars as a modern propaganda application, very much differing from its examples of the past are the subject of the thesis. The first ten days of the Second Gulf War between the United States and Iraq was picked as the case study. A commentary on the propaganda activities taking place by throwing down leaflets from the air during the first ten days of the beginning of the operation was prepared after a study was made using the semiological analysis method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleİkinci Körfez Savaşında Irak`taki ABD propaganda bildirilerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the USA propaganda leaflets at the Second Gulf War in Iraq
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPropaganda
dc.subject.ytmWar
dc.subject.ytmGulf War
dc.subject.ytmMass communication
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmVehicles of propaganda
dc.identifier.yokid305830
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid218644
dc.description.pages216
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess