Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçak, Abdullah
dc.contributor.authorÇelik, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-29T15:00:39Z
dc.date.available2020-12-29T15:00:39Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/448071
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, sağlık kurumlarında hastalar ile sağlık personeli arasındaki iletişiminin boyutunu ortaya koymaktır.Selçuk Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi Hastanesinde iletişimin taraflar açısından işlevine yönelik olarak yapılan bu anket araştırması ve verilerinin değerlendirilmesi çalışmayı anlamlı kılmıştır.Sağlık Kurumlarında İletişim; Hasta ile Sağlık Personeli İletişimi Üzerine Bir Araştırma başlıklı bu çalışma toplam üç ana bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde genel anlamda iletişim kavramı, iletişimin amacı ve önemi; ikinci bölümde sağlık kurumlarında hasta ve sağlık personeli iletişimi; üçüncü bölümde ise araştırmanın yöntemi, bulgular ve yorumlarına yer verilmiştir.Çalışma sonuç ve öneriler kısmıyla bitirilmiştir. Bu çalışmada, Selçuk Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi Hastanesi sağlık personeli ile söz konusu hastaneden sağlık hizmeti alan hastalar arasında oluşan sağlık iletişiminin boyutu genel olarak tatmin edici bulunmuştur.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to display the dimension of the communication between the patients and medical personnel in the medical establishments.This questionnaire research, conducted in Selcuk University Meram Faculty of Medicine for the function of communication in terms of the parties, and assessing the data make the study meaningful.This study named ?The Communication in Health Organization; a Research on Patient and Medical Staff? is composed of three main sections. In the first section, the term of communication, the importance and purpose of the communication; in the second section, the communication of the patient and medical personnel in the medical establishment; and in the third section, the methodology, findings, and explanations of the research take place.The study is ended with the episode of conclusion and suggestions. In this study, it?s found that the communication between the medical personnel of Selcuk University Meram Faculty of Medicine and the patients that procured medical service from this hospital is satisfactory.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSağlık kurumlarında iletişim; hasta ile sağlık personeli iletişimi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe communication in health organization; a research on patient and medical staff
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmCommunication channels
dc.subject.ytmCommunication means
dc.subject.ytmCommunication sector
dc.subject.ytmHealth services research
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.identifier.yokid312423
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219173
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess