Show simple item record

dc.contributor.advisorAltınok, Vicdan
dc.contributor.authorElci, Devrim
dc.date.accessioned2020-12-29T14:57:32Z
dc.date.available2020-12-29T14:57:32Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/447784
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme düzeylerinin, örgütsel sosyalleşme belirtileri olarak adlandırılan iş doyumu, motivasyon, örgütsel bağlılık ve örgütsel kabullenme düzeylerinde belirlenmesi ve öğretmenlerin kişisel özelliklerinin (cinsiyet, branş ve kıdem) örgütsel sosyalleşmeleri ile ilişkisinin olup olmadığının tespit edilmesidir.Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmada iki bölümden oluşan bir veri toplama aracı kullanılmıştır. Veri toplama aracının birinci bölümünde öğretmenlerin örgütsel sosyalleşmelerine etkisinin olup olmadığını tespit etmek için bazı değişkenlerle ilgili sorulara yer verilmiştir. Bunlar cinsiyet ( kadın-erkek ), branş ( sınıf öğretmeni-branş öğretmeni ) ve kıdem( 1-10 yıl, 11-20 yıl, 21 yıl ve üzeri) değişkenleridir. İkinci bölümde ise Örgütsel Sosyalleşme Ölçeği yer almaktadır.Araştırmanın evrenini Konya ilinin Meram, Selçuklu ve Karatay ilçelerinde yer alan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilköğretim okullarında görevli sınıf ve branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubu, tesadüfi olarak seçilen 834 öğretmenin seçilmesiyle belirlenmiştir.Araştırma verilerinin istatistiksel analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, T-Testi, tek yönlü varyans analizi ve Tukey Testi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular aşağıda sunulmuştur:1. Araştırmaya katılan öğretmenlerin örgütsel sosyalleşmelerinde, iş doyumu ve motivasyon boyutlarında cinsiyete göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur.2. Araştırmaya katılan öğretmenlerin örgütsel sosyalleşmelerinde, branşa göre iş doyumu, motivasyon, örgütsel bağlılık ve örgütsel kabullenme boyutlarında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.3. Araştırmaya katılan öğretmenlerin örgütsel sosyalleşmelerinde, kıdeme göre motivasyon, örgütsel bağlılık ve örgütsel kabullenme boyutlarında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.4. Araştırmaya katılan öğretmenlerin görüşlerine göre, en yüksek örgütsel sosyalleşme düzeyi, örgütsel bağlılık boyutunda görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Sosyalleşme, İlköğretim Okulu Öğretmenleri, İş Doyumu, Motivasyon, Örgütsel Bağlılık, Örgütsel Kabullenme
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the organizational socialization levels of primary school teachers on job satisfaction, motivation, organizational allegiance and on organizational acquiescence levels which are called as the indication of organizational socialization and is to determine if the teachers? personal features (sex, branch, seniority) have an effect on their organizational socialization.In this study in which scan model was used, a data collector device comprised of two parts. In the first part of data collector device, there are some questions about some variables to determine whether it has an effect on teachers?organizational socialization. These are sex (man-woman), branch (class teacher-branch teacher) and seniority (1-10 years, 11-20years, 21years and up).The study is comprised of class and branch teachers who work in formal primary schools bound to Ministry of Education in the districts of Meram, Selçuklu and Karatay in Konya. The sample group of the study was determined through the random choice of 834 teachers.In the statistical analyse of the study, datas frequency, percentage, arithmetical average, the test of T, single track varience analyse and the test of Tukey were used. The findings that were acquired from the study was presented below:1. According to the sexes of the teachers participated in the study. There have been some significative diversities according to the sexes in the dimension of job satisfaction and motivation.2. According to the teachers? branches participated in the study, there have been significative diversities in the dimension of job satisfaction and organizational allegiance, in the dimension of motivation and organizational acquiescence.3. According to the teachers? seniorities participated in the study, there have been significative diversities in the dimension of organizational allegiance, in the dimension of motivation and organizational acquiescence.4. According to the teachers? opinions who joined at the study the highest level of organizational socialization level is in the dimension of organizational acquiescence.Key Words: Organizational Socialization, The Primary School Teachers, Job Satisfaction, Motivation, Organizational Allegiance, Organizational Acquiescenceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of the organizational socializational levels of the primary school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocialization
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid328930
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235055
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess