Anasınıfına devam eden 60?72 aylık çocukların erken öğrenme becerilerine destekleyici eğitim programlarının etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kandır, Adalet | |
dc.contributor.author | Orçan, Maide | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:57:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:57:03Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/447737 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma anasınıfına devam eden altı yaş çocuklarına uygulanan Erken Öğrenme Becerileri Destekleyici Eğitim Programı'nın çocukların erken öğrenme becerilerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma deneme modelinde olup kontrol gruplu ön-test/son-test modeli uygulanmıştır. Araştırma örneklemini tesadüfî örnekleme ile seçilmiş olan Mustafa Necati İlköğretim Okulu Anasınıflarına devam eden 60-72 aylık çocuklar oluşturmuştur. Tesadüfî küme örnekleme yöntemi ile deneme ve kontrol grubu olarak 30'u kontrol ve 32'si deneme olmak üzere toplam 62 çocuk araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Erken Öğrenme Becerileri Ölçeği (EÖBÖ) uygulanmıştır. Erken Öğrenme Becerileri Ölçeği ön-test olarak örneklem dâhilindeki çocuklara uygulanmış ve elde edilen veriler analiz edildiğinde grupların ön-test puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılığın olmadığı bulunmuştur. Araştırmada çocukların Erken Öğrenme Becerileri'ne (EÖB) Erken Öğrenme Becerileri Destekleyici Eğitim Programı'nın (EÖBDEP) etkisini ve bunun çocukların cinsiyetine göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amacıyla araştırmacı tarafından EÖBDEP hazırlanmış ve uygulanmıştır. EÖBDEP örnekleme alınan deneme grubundaki çocuklara haftada üç gün (pazartesi, çarşamba ve cuma) günde en az yarımşar saat olmak üzere 13 hafta uygulanmıştır. Uygulamanın ardından deneme ve kontrol gruplarına EÖBÖ son-test olarak uygulanmıştır. Son-testlerin uygulanmasından dört hafta sonra deneme grubuna EÖBDEP'nın etkiliğini izlemek amacıyla EÖBÖ tekrar uygulanmıştır. Ön-test, son-test ve izleme testlerinden elde edilen veriler bağımsız gruplar için t testi, bağımlı gruplar için t testi, tek yönlü varyans analizi (Anova), Bonferroni testi ile karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda EÖBDEP uygulanan deneme grubundaki çocukların EÖB (Düşünme, Dil, Sayı Becerileri ve Erken Öğrenme Becerileri Toplam Puan) ön-test ve son-test puan farklarının ortalaması arasında anlamlı düzeyde fark bulunmuştur. Ayrıca deneme grubundaki kız ve erkek çocukların EÖB (Düşünme, Dil, Sayı Becerileri ve Erken Öğrenme Becerileri Toplam Puan) son-test puan ortalamaları arasında anlamlı düzeyde fark bulunmamıştır. | |
dc.description.abstract | This study was conducted to investigate the effects of Supportive Education Program for Early Skills Learning on six-year old children?s -attending nursery school- early learning skills. The research is pre-test post-test experimental model with control group. The sample of the study is composed of randomly chosen 60 to 72 month-old-children attending Nursery School of Mustafa Necati Grade School. The study includes 62 students 30 of whom were randomly assigned to the control group and 32 of whom were randomly assigned to experiment group. In this study, Early Learning Skills Scale was applied as data collection means. Early Learning Skills Scale was applied to the children in the sample and when the data gathered was analyzed there was not found out a significant difference between pre-test mean scores of the groups. For this study, Supportive Education Program for Early Learning Skills (SEPELS) was developed and applied by the researcher to investigate the effects of Supportive Education Program for Early Learning Skills on children?s Early Learning Skills (ELS) and to find out whether gender makes difference in these effects. SEPELS was applied to the children in experimental group at least half an hour on three days a week (Monday, Wednesday, Friday) for 13 weeks. After the application, Early Learning Skills Scale was administrated on experimental and control groups as the post-test. Four weeks after the post-tests were given; experimental group was given the post-test again in order to follow SEPELS efficiency. The results of pre-tests, post-test, follow-up tests were compared with t test for dependent groups and for independent groups, t test, one way variance analysis (ANOVA), Bonferroni test was used for comparison. As a result of the study, it was found out that there is a significant difference between the ELS (Thought, Language, Numeric skills and Total scores of Early Learning Skills) pre-test and post-test results of the children in the experimental group. Besides, there found a significant difference between the ELS (Thought, Language, Numeric skills and Total scores of Early Learning Skills) post-test mean scores of girls and boys in the experimental group. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Anasınıfına devam eden 60?72 aylık çocukların erken öğrenme becerilerine destekleyici eğitim programlarının etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The effect of supportive education programs on the early learning skills of preschoolers aged between 60-72 months | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Çocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Language skills | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 334761 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 234784 | |
dc.description.pages | 169 | |
dc.publisher.discipline | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bilim Dalı |