Show simple item record

dc.contributor.advisorSürücü, Abdullah
dc.contributor.authorEşen, Rahime
dc.date.accessioned2020-12-29T14:52:57Z
dc.date.available2020-12-29T14:52:57Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/447285
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaöğretim okullarındaki 10. sınıflar için hazırlanan rehberlik programının sınıf öğretmenleri için ne ölçüde gerçekleştirildiğinin, rehber öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesidir. Çalışmada, nitel araştırma modeli kullanılmış olup, ?benzeşik (homojen) örnekleme? yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2005-2006 eğitim/öğretim yılı, Karaman ili merkez ilçe ve diğer ilçelerdeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ortaöğretim kurumlarında görev yapan psikolojik danışmanlar oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Bu görüşmeler esnasında, rehber öğretmenlerin 10. sınıf rehberlik programında olması gereken temel amaçlar, bölümler, etkinlikler, programın güçlü ve zayıf yanları, programın işlevselliği ve uygulanabilirliği hakkındaki görüşleri alınmıştır. Araştırmada toplanan verileri, betimleme, kodlama, kavram ve kategorilere ayırma işlemlerini kapsayan ?içerik analizi? tekniği ile analiz edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluvate in what dimension the guidence, which was prepared for the tenth classes of secondary schools, is realized and utilized by the branch teachers with the point of the guidence teachers. In this study qualitative research was used and homojen illistration method was used. This research field is formed by the psychological consultents who work in official institution in Karaman in 2005-2006 educational-instruction ministry. In this research an interview method is used as a means of collection datum.During these interviews, from guidance teachers opinions are taken about in tenth class guidance programme which must be in basic purposes, chapters activites, strong and weak sides, functional and practicality of it. Datums collected in this research are analysed, through the tecnique of ?content analyze? which includes the processes of description, coding and categorizing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title10 sınıf rehberlik programının (Sınıf öğretmenleri için) rehber öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evalation of the 10th class guidance programme (for class teachers) through the view of the guidance teacher
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGuidance
dc.subject.ytmGuidance teacher
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid360225
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid249940
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess