Show simple item record

dc.contributor.advisorBaldıran, Galip
dc.contributor.authorUmur, Ali
dc.date.accessioned2020-12-29T14:50:24Z
dc.date.available2020-12-29T14:50:24Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446796
dc.description.abstractBirinci Dünya Savaşı yıllarında psikiyatri bölümlerinde çalışmış ve Freud'un düşünceleriyle yakından İlgilenmiş olan Dr. Amire Breton tarafından sistemleştirilmiş; ilk bildirisi (Le Premier Manifeste du Surrealisme) yine onun tarafından 1924'te, bunu tamamlayıcı ikinci bildirisi (Le Second Manifeste du Surrealisme) ise 1930'da ilân edilmiştir. Güzel sanatların çeşitli kolları yanında 1919'dan itibaren edebiyatta; bilhassa şiirde etkili olan sürrealizm, en parlak dönemini 1924-1928 yılları arasında yaşamıştır. Sürrealizmin kurucusu ve lideri Breton, diğer sürrealistlerin bir kısmı gibi, eski bir dadaisttir.Gerçeküstücülük. Avrupa'da birinci ve ikinci dünya savaşları arasında gelişmiştir. Temelini, akılcılığı yadsıyan ve karşı-sanat için çalışan ilk dadaistlerin eserlerinden alır. 1924'te `Manifeste du Surrealisme`i (Sürrealizm Manifestosu) hazırlayan şair Andre Breton'a göre gerçeküstücülük, bilinç ile bilinç dışını birleştiren bir yoldur. Gerçeküstücülük akımı, gerçek dışı anlamında değil aksine gerçeğin insandaki iz düşümü şeklinde bir yaklaşımdır.Sigmund Freud'un teorilerinden etkilenen Andre Breton için, bilinçdışılık düş gücünün temel kaynağı, deha ise bu bilinçdışı dünyasına girebilme yeteneğiydi.Breton'un yanı sıra Louis Aragon, Benjamen Peret, otomatik yazı yöntemleri üzerinde deneyler yaptılar. Kendi söylemleriyle, `gerçeküstü dünyanın düşsel,cinsel,sapkın imgelerini geliştirmeye` başladılar. Bu şairlerin dizelerindeki sözcükler, mantıksal bir sıra izlemek yerine bilinçdışı psikolojik süreçlerle bir araya geldiği için insanı irkiltiyordu.Gerçeküstücülük, yöntemli bir araştırma ile deneyi ön planda tutuyor, insanın kendi kendisini irdeleyip çözümlemesinde sanatın yol gösterici bir araç olduğunu vurguluyordu.1925'ten sonra gerçeküstücüler dağılmaya, başka akımlara yönelmeye başladı. Ancak bu akım, resimden, sinemaya, tiyatroya kadar bir çok sanat dalını derinden etkiledi. Andre Breton'un yanı sıra P. J. Jouve, Pierre Reverdy, Robert Desnos, Louis Aragon, Paul Eluard, Antonin Arnaud, Raymond Queneau, Philippe Soupault, Arthur Cravan, Rene Char, Federico Garcia Lorca, Salvador Dali gerçeküstücülük akımının önemli isimleridir
dc.description.abstractThe strength of the surrealist movement can be attributed in large part to one man, French poet André Breton, who helped found the movement after World War I in France. Surrealism was a reaction to Dadaism, which was itself a reaction to the ?logic? that dadaists believed had caused the war. Surrealism, however, sought a more constructive way to rebel against rational thought than the more negative Dadaism. Drawing on the psychoanalytic studies of Sigmund Freud, the surrealists tried to expand the mind?s potential by reconciling the apparently contradictory states of dream and reality. In a series of sometimes dangerous experiments, Breton and others attempted to put themselves in a hallucinatory state, in which they believed they could tap directly into their subconscious minds and extract pure thoughts, untainted by the conscious mind and its rational constraints. Since the surrealists prized individual revelation over conscious forms, themes varied among the poets, although many wrote about some form of love or nature.While Breton and Phillipe Soupault wrote ?The Magnetic Fields?, considered by many to be the first truly surrealist text, in 1919, it was not until 1924, when Breton published his Manifesto of Surrealism, that the movement was officially founded. Breton ruled the group like a dictator, and his strict adherence to surrealist principles led to many expulsions and defections from the group. Nevertheless, the surrealists, who also included Paul Eluard and Robert Desnos, flourished for the next two decades, until the outbreak of World War II. Although the majority of the group?s members were poets, some tried their hand at prose as well. Breton?s novel Nadja was one of the most successful attempts. Surrealism inspired related movements in painting, sculpture, drama, and film, and has had a lasting influence on the creative arts as a whole.en_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBatı Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectWestern Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectFransız Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectFrench Linguistics and Literatureen_US
dc.titleLe surréalisme et les poètes surréalistes dans la littérature Française
dc.title.alternativeSürealism ve Fransız edebiyatında sürrealist şairler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFransız Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPoem
dc.subject.ytmFrench poem
dc.subject.ytmSurrealism
dc.subject.ytmPoets
dc.subject.ytmFrench literature
dc.identifier.yokid375260
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid261271
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineFransız Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess