Show simple item record

dc.contributor.advisorArı, Ramazan
dc.contributor.authorKayili, Gökhan
dc.date.accessioned2020-12-29T14:49:55Z
dc.date.available2020-12-29T14:49:55Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446706
dc.description.abstractBu araştırmada, Montessori Yönteminin anaokulu çocuklarının ilköğretime hazır bulunuşluklarına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkenini anaokuluna devam eden çocukların ?ilköğretime hazır bulunuşlukları?; bağımsız değişkeni ise ?Montessori Yöntemi? oluşturmaktadır.Araştırmanın çalışma grubu, 2009?2010 öğretim yılında Konya ili, Selçuklu ilçesi, Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi İhsan Doğramacı Uygulama Anaokulu'nda eğitim alan ve yansız atama ile seçilen beş ? altı yaş grubu anaokulu çocuklarından oluşmaktadır. Araştırmaya, 25 deney grubuna ve 25 kontrol grubuna olmak üzere toplam 50 çocuk dâhil edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu oluşturulurken cinsiyet değişkeni göz önünde bulundurulmuştur ve gruplar eşitlenmiştir.Araştırmada anaokulu çocuklarının okul olgunluklarını belirlemek amacıyla Metropolitan Olgunluk Testi, anaokulu çocuklarının sosyal becerilerini belirlemek amacıyla PKBS Anasınıfı ve Anaokulu Davranış Ölçeği B Formu, anaokulu çocuklarının dikkat toplama becerilerini belirlemek amacıyla ise FTF-K Beş Yaş Çocukları İçin Dikkat Toplama Testi kullanılmıştır. Testler çocuklara deneme öncesi ve sonrasında uygulanmış; ayrıca deneme grubuna 6 hafta sonra tekrar uygulanmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin analizinde; Mann Witney U Testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi işlemleri kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir:?Deney grubu çocuklarının genel okul olgunluğu son test puan ortalamaları, deney grubu çocuklarının genel okul olgunluğu ön test puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksektir.?Deney grubu çocuklarının sosyal beceriler son test puan ortalamaları, deney grubu çocuklarının sosyal beceriler ön test puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksektir.?Deney grubu çocuklarının dikkat toplama becerileri son test puan ortalamaları, deney grubu çocuklarının dikkat toplama becerileri ön test puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksektir.?Deney grubu çocuklarının genel okul olgunluğu son test puan ortalamaları, kontrol grubu çocuklarının genel okul olgunluğu son test puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu sonucu ortaya çıkmıştır.?Deney grubu çocuklarının sosyal beceriler son test puan ortalamaları, kontrol grubu çocuklarının sosyal beceriler son test puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu sonucu ortaya çıkmıştır.?Deney grubu çocuklarının dikkat toplama becerileri son test puan ortalamaları, kontrol grubu çocuklarının dikkat toplama becerileri son test puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu sonucu ortaya çıkmıştır.?Deney grubu çocuklarının son testler puan ortalamaları ve izleme testleri puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmamıştır.Elde edilen sonuçlar doğrultusunda ulaşılan genel sonuç; Montessori Yöntemi'nin anaokulu çocuklarının ilköğretime hazır bulunuşluklarına olumlu yönde katkı sağladığı ve hali hazırda uygulanan okul öncesi eğitim programı (Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı) na göre daha etkili olduğudur.
dc.description.abstractIn this study, the effects of The Montessori Method on the readiness of pre-school children to primary education are examined. The dependent variable in the study is ?readiness to primary education?, the independent variable is ?The Montessori Method?.The study group of research is composed of five-six year olds attending Selcuk University Vocational Education Faculty İhsan Dogramacı Application Nursery School in 2009?2010 education year in Selcuklu county in Konya. The participants are composed of five-six year olds chosen with unbiased assignment. A total of 50 children were included in the study, 25 being in the experimental group and 25 being in the control group. When the study groups are formed, gender variable was taken into consideration and genders were equally distributed.In the study Metropolitan Readiness Test was used to determine nursery school children?s school readiness levels, B form of PKBS Preschool and Kindergarten Behavior Scale was used to determine preschool children?s social skills, FTF-K attention gathering skills test for five-year old children was used to determine preschool children?s attention gathering skills. The tests were applied to children before and after trial, and it was applied to experimental group again six weeks later.In the analysis of the data acquired in the study Mann Witney U Test and Wilcoxon signed ranks tests were used.The findings of the study are summarized below:?The general school readiness post-test mean scores of experimental group are significantly higher than experimental group children?s general school readiness pre-test mean scores.?The social skills post-test mean scores of children in experimental group are significantly higher than their social skills pre-test mean scores of the children in experimental group.?The attention gathering skills post-test mean scores of children in experimental group are significantly higher than attention gathering pre-test mean scores of the children in experimental group.?The general school readiness post-test scores of the children in experimental group are significantly higher than the general school readiness post-test scores of the children in the control group.?It was revealed that social skills post-test score means of the children in experimental group are significantly higher than social skills post-test mean score of the children in control group.?Attention gathering post-test mean score of the children in experimental group is significantly higher than attention gathering post-test score of the children in the control group.?No significant difference was found between post-test mean scores and follow-up tests mean scores of experimental group.The general conclusion of the results obtained is that The Montessori Method makes positive contribution to preschool children?s readiness to primary school and is more efficient than current pre-school education program (Ministry of National Education Pre-school Education Program).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMontessori yönteminin anaokulu çocuklarının ilköğretime hazır bulunuşluklarına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the effects of the Montessori method on pre-school children?s readiness to primary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmReadiness
dc.subject.ytmReadiness
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmMontessori, Maria
dc.subject.ytmKindergartens
dc.identifier.yokid378365
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid257586
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineÇocuk Gelişimi ve Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess