Show simple item record

dc.contributor.advisorCan, Aytekin
dc.contributor.authorSabuncu, Serdar
dc.date.accessioned2020-12-29T14:48:54Z
dc.date.available2020-12-29T14:48:54Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446519
dc.description.abstractBu çalışmanın konusu, bir filmin yaratım sürecini açıklarken görüntü düzenlemesinin sinemasal anlatıma katkılarını bilimsel temellere dayandırarak açıklamak ve Takva filmini ruh-bilimsel açıdan değerlendirmektir. Bu çalışmanın amacı, film yapımı hakkında bilimsel veriler ortaya koyarak, ele aldığımız Takva filmini ruh-bilimsel açıdan incelemek, bu doğrultuda vardığımız sonuçla bundan sonraki bilimsel çalışmalara örnek olmaktır.Savunma mekanizmaları, ego tarafından içgüdülerimizin kontrol edilmesi ve endişelerimizin savuşturulması yönünde kullanılmış çeşitli yöntemlerdir. Hepimiz bu mekanizmaları bilinçli ya da bilinçsiz kullanırız. Ancak bilinçli olarak kullandığımız azdır. Kitle iletişim araçlarının bize getirdiği pek çok insan ilişkisi, gördüğümüz ya da okuduğumuz çoğu kişilik, savunma mekanizmasının kavramları ile yorumlanabilir.Türk sineması için bakir sayılabilecek bir konu olan inanç meselesini ele alan Takva, saf bir Müslüman olan Muharrem'i ne evliya gibi yüceltiyor ne de militan gibi gösteriyor. Böylece özellikle 11 Eylül sonrası dünyada ve irtica tartışmalarının yaşandığı Türkiye'de etkili olan, Müslümanlara yönelik genel olumsuz bakışın dışına çıkan bir yaklaşım sergiliyor. Ayrıca Türk sinemasında ilk kez dindar bir karakterin dünyası bu kadar derinlemesine bir bakışla perdeye yansıtılıyor. Filmin bir diğer başarısı ise Cumhuriyet ideolojisinin hep karşısında durduğu tarikat kurumlarının nasıl var olabildiğinin, yaşamlarını nasıl sürdürdüğünü bir hayli objektif bir yaklaşımla ortaya koymasıdır. Takva kelime anlamıyla ve İslami açıdan ahlaki belirsizliğe sahip her davranıştan kaçınmayı emretme özelliğiyle kişiyi geleneksel olarak deneyimlenmemiş ve tanımlanmamış durumlardan sakınmaya çağırır. Böylelikle, takva kişinin yaşam sınırlarını muhafazakar gelenekselcilikle çizmiş olur. Nitekim Muharrem, modern dünyanın dışında, hem mekansal hem kültürel sınırları anne-babasının zamanının alışkanlıkları ve değerleri ile çizilmiş bir dünyada yalnız bir hayat sürmektedir.
dc.description.abstractThe subject of this study was to define the contribution of vision composition upon cinematic expression in scientific basis and to analyse the movie Takva according to psycology. The aim of this study was analysing the movie Takva according to psycology while introducing scientific data about movie making and to set an example for the next scientific researches according to the results.Self-defencing mechanisms are various methods which is used by ego to control our instincts and to deflect anxiety. All of us use these mechanisms consciously or unconsciously. But we less use them consciously. Many human relations that collective communication tools present us and many personality that we see or read might be interpreted via concepts of self-defence systems.Takva which has discussed a virgin subject like belief problem in Turkish cinema is presenting Muharrem which is a fine Muslim neither a saint nor militant. Thus, presenting the approach which is out of the general negative point of view for Muslims after September 11th. especially effective at Turkey in which reaction discussions occured and the world. Furthermore as a first time a religious character?s world is screening such deeply. Another success of the movie is introducing how religious paths are still existing and going on their life which the Republic ideology has always been against to in a very objective way. Takva invites the people to avoid traditionally unexperienced and undefined situations with its characteristic of commanding to avoid all behaviors which is ethically ambiguous. Thus, takva draws the borders of people?s life in a conservative traditionalist way. In fact Muharrem was surviving his life alone and out of the modern world which the cultural and locational borders were drew by his parents according to habits and values of the time.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleSinemada görüntü düzenlemesinin anlatıya katkısı örnek: Takva filminin ruh bilimsel çözümlemesi
dc.title.alternativeSample to contribution of vision composition in cinema upon expression: Psycological analysis of the movie Takva
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon Anabilim Dalı
dc.subject.ytmImage processing
dc.subject.ytmVisual expression
dc.subject.ytmTakva
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmImage
dc.identifier.yokid384902
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid279061
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineRadyo Televizyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess