Show simple item record

dc.contributor.advisorArabacı, Caner
dc.contributor.authorYilmaz, Ramazan
dc.date.accessioned2020-12-29T14:47:03Z
dc.date.available2020-12-29T14:47:03Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446169
dc.description.abstractTürk Basını ağırlıklı olarak gazete dağıtım ve satışında bayi sistemini kullanmaktadır. Abone sistemini daha çok başta Zaman gazetesi olmak üzere, Türkiye, Yeni Şafak, Vakit gibi muhafazakâr kesime hitap eden gazeteler uygulamaktadır. Bunların yanı sıra ekonomi içerikli Dünya gazetesi ve Doğan Grubu'na ait Referans gazeteleri de abonelik sistemine göre dağıtım ve satış yapmaktalar. Referans gazetesi 2010 yılı sonunda yine aynı gruba bağlı Radikal gazetesi ile birleşerek, Radikal ismiyle yayın hayatına devam etmiştir.Zaman gazetesinin tirajının bayi satışı yapan önde gelen gazetelere göre düşük olduğu dönemlerde abone usulü dağıtım yapan gazetelerin tirajları tartışılmıyordu. Fakat Zaman gazetesi özellikle 2000'li yıllardan itibaren satışlarını hızla artırması üzerine abone usulü dağıtılan gazetelerin tirajları tartışılmaya başlanmıştır. Abone usulüyle dağıtım yapan Zaman gazetesinin, Türk basınında en çok satan gazete konumuna ulaşması, Zaman'ı tartışmaların merkezine oturttu. Gazete satışından Zaman'ın gerisine düşen yayın organları Zaman'ın tirajının reel olmadığını öne sürerken, Zaman yöneticileri de, abone sisteminde tüm verilerin mevcut olduğunu ama bayi satışında veri olmadığı için satış rakamları noktasında sektörün rahatlıkla yanıltılabileceği iddiasındadır.Bayi satışı yapan ve Türk basınının önde gelen gazetelerinden olan Sabah, Çalık Grubu'na geçmesinden sonra abone sistemiyle de dağıtıma başlamıştır. Yine Koza Grubu'na bağlı Bugün gazetesi de abonelik sistemine geçmiştir. Dünyadaki örneklerine baktığımızda en çok gazete satılan Japonya, Çin, Kuzey Avrupa ülkeleri ve ABD gibi yerlerde gazetelerin neredeyse tamamına yakınının abonelik sistemiyle dağıtıldığı görülmektedir. Yine dünyada en fazla satış yapan günlük gazetelerde bu yöntemle dağıtılmaktadır. Bu çalışmadaki amaç, Türkiye'deki tartışmaları ortaya koyup, dünyadaki örnekleriyle de birlikte abonelik sisteminin gazete satışındaki önemi noktasında bir değerlendirme yapmak.
dc.description.abstractThe Turkish Press, use usually seller system on the newspaper?s distribution and selling. At first the newspaper of Zaman and the others so, Turkiye, Yeni Safak, Vakit... They put into practive the system of subscriber for evangelical group. On the other hand the content of the economy Dunya newspaper and the Referans newspaper of Dogan Group?s make usually distribution and selling as seller system. The Referans newspapers unite the dependent of the same group Radikal newspaper and continue to the life of publication with the name of Radikal the last 2010 year.The circulation of the Zaman newspaper isn?t argued. But the newspaper of the Zaman has increased the selling especially since 2000 years. Then the people begin to argue the circulation with the subscriber system to selling newspaper. The newspaper of the Zaman make the selling with the subscriber system and this newspaper is the most selling in the Turkish Press. That?s why Zaman is the centrum of the discussion. The other newspapers claim that the circulation of Zaman isn?t real but the director of Zaman said the all of the datum?s in the seller system. Also they said that we hadn?t had the datum?s in the seller system. That?s why the numbers of the selling can change easily.The sales of the seller are done and one of the important newspaper is the newspaper of Sabah. This newspaper changes the director and passes the Groups of Calik. So the newspaper of Sabah starts the distribution with subscriber system. Also the newspaper of Bugun connected with Koza Group and this newspaper passes the system of subscribes.We can see that the newspapers are distributed with the system of subscriber in the world. For example: Japan, China, U.S.A and the North Europe. Again, the most seller daily newspapers are distributed by this method in earth.This work aims is, put forward the dispute in Turkey, with examples in earth together the system of subscriber?s importance in newspaper selling and appraise it.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.titleTürk basınında abone sisteminin gazete satışına etkisi ve Zaman gazetesi örneği
dc.title.alternativeEffects of subscription system to newspaper sales in the Turkish press and the example of Zaman
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGazetecilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPress sector
dc.subject.ytmNewspaper publishment
dc.subject.ytmZaman newspaper
dc.subject.ytmJournalism
dc.subject.ytmCirculation
dc.subject.ytmSales performance
dc.subject.ytmSubscribers
dc.subject.ytmNewspapers
dc.identifier.yokid393237
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid274197
dc.description.pages247
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess