Show simple item record

dc.contributor.advisorTekin, Mahmut
dc.contributor.authorArslan, Emine
dc.date.accessioned2020-12-29T14:46:56Z
dc.date.available2020-12-29T14:46:56Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446145
dc.description.abstractTeknolojinin gelişmesiyle, insanların daha yüksek bir gelir düzeyine sahip olması ve ulaşımın kolaylaşmasıyla turizme olan talep artmıştır. Bu talebin karşılanmasının yanında otel işletmelerinin daha kaliteli hizmet sunabilmesi gerekmektedir. Bilgisayar teknolojileri müşterilerin güvenilir ve doğru bilgiye ulaşımını sağlamaktadır. Hizmet kalitesini ve müşteri tatminini arttırmaktadır. Bu teknolojilerle müşteriler daha fazla bilgiye sahip olmakta ve daha fazla seçenekten yararlanarak bürokrasi ve zaman kaybı engellenmekte, ürünler müşteri isteklerine uyarlanabilmektedir.Araştırmada bilişim teknolojilerinin müşteri memnuniyeti ve insan kaynakları üzerindeki etkilerine değinilmektedir. Araştırma, Antalya'da ki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde yapılmıştır. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır: Birinci, ikinci ve üçüncü bölümler ikincil veriler (kitaplar, tezler, makaleler ve internet veritabanları) incelenerek oluşturulmuştur. Dördüncü bölümde, alan araştırması yapılarak veriler toplanmıştır.Araştırma, turizm işletme belgeli dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan insan kaynakları müdürü, insan kaynakları şefi, teknik müdür(bilgi işlem müdürü) ve genel müdürlere anket uygulanmıştır. Ayrıca her otelde beş müşteriye de hizmet kalitesi hakkında anket uygulanmıştır. Dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin bilişim teknolojilerini daha etkin kullandığı düşünülerek araştırmada, sadece bu otel işletmeleri tercih edilmiştir.140 otel işletmesine anket uygulanmıştır. Uygulanan anketler SPSS 15.0 (Statistical Package for Social Sciences 15.0) ile analiz edilmiştir. Veriler faktör analizi, güvenirlilik analizi ve t-testi kullanılarak değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Bilişim Teknolojisi, Otel İşletmeleri, İnsan Kaynakları Yönetimi, Hizmet Kalitesi.
dc.description.abstractThe demand on tourism has increased due to the facts that technology has developed a lot, people have reached to a higher amount of income and it has become easier to travel. As well as meeting this demand, the hotel businesses need to have service of a higher quality.Information technology lets the customers reach to the safe and correct information. It raises the quality of service and customer satisfaction. Furthermore, the customers have more information and benefit from more options, it prevents waste of time and bureaucracy and the products can be customized.The customer satisfaction in Information Technologies and its affect on human resources are touched upon in this study. The research is hold in four and five star hotel businesses. The study consists of four parts: The first, second and third parts are formed by analyzing the secondary data (books thesesis, articles and internet databases). In the fourth part, data are collected via field research.In the research, human resources managers and superintendents, tecnical managers (IT manager) and general managers working in 4 or 5 star hotels were surveyed. In addition, 5 customers in each hotel were questioned as to service quality. Only 4 and 5 star hotels were preferred in this study considering that they use the information technology efficiently.Questionnaires were applied to 140 hotel businesses. The questionnaires were analized via SPSS 15.0 (Statistical Package for Social Sciences 15.0). Data are assessed using factor analysis, reliability analysis, and t-test.Keywords: Information Technology, Hotel Business, Human Resource Management, Service Quality.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel işletmelerinde bilişim teknolojileri kullanımı ve insan kaynakları yönetimi üzerindeki etkilerine yönelik araştırma
dc.title.alternativeA study on the use of information technologies in hotel businesses and its effects on human resource management
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHuman resources
dc.subject.ytmHuman resources management
dc.subject.ytmInformatics
dc.subject.ytmComputer systems
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmManagement
dc.identifier.yokid397642
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280962
dc.description.pages233
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess