dc.contributor.advisor | Boyacıoğlu, Fuat | |
dc.contributor.author | Çelik, Kemal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:39:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:39:32Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/444721 | |
dc.description.abstract | Fransız yazar ve film yönetmeni olan Alexandre Astruc'un düşünceleri hem sinema hem de edebiyat açısından önemlidir. 1923 tarihinde doğmuş olan Astruc yönettiği filmler ve ortaya koyduğu teori sayesinde hem çağının hem sonraki dönemin en etkili kuramcılarından biri olmuştur. Astruc `camera-stylo` (kamera-kalem) teorisini ortaya atarak, Yeni Dalga'nın kurucularından olur. Bu teoriye göre, kamera bir kalem gibi kullanılabilir. Kalemle yazılabilecek herşey, kamerayla da kaydedilebilir. Üstelik artık çağdaş olay ve olguların tek anlatım aracı kameradır. Çünkü artık çağdaş dünya, kalemle yazılamayacak kadar gelişmiş ve değişmiştir. Bu yeni dünyanın sözcüsü ancak sinema olabilir. Kamera, sadece bir öykü anlatma aracı olarak değil, aynı zamanda matematikten psikolojiye, felsefeden tarihe kısaca bütün bilgi türlerinin iletim aracıdır. Astruc, bunun için edebiyatın bittiğini ilan ederken, sinemaya geçişi müjdelemiştir. SinemaBu tez başlıca Astruc'un bu teorisini konu almaktadır. Fakat bu teori birdenbire ortaya çıkmış değildir. Astruc'un teorisinde adı konulan `camera-stylo`, edebiyatta ve sanatta sinemadan önce kullanılmaya başlanılmıştır. Tez de, Astruc'un `sinemadili`nin oluşum evreleri de sergilenmiştir. Astruc'un teorisi, eski Japon şiirinden Diderot'ya, Stendhal'den Apollinaire'e pek çok safhadan geçerek billurlaşmıştır. Bundan dolayı bu dilin adı konulmadığı dönemdeki kullanımı da bu dile aittir. `Camera-stylo` doğduktan yüzyıllar sonra adı koyulmuş, aslında uzun bir geçmişi olan bir türdür. Astruc bu dili kuramsallaştırır. Bu da ortaya Yeni Dalga akımının çıkışına neden olur ve Yeni Dalga'yla eşzamanlı olarak bu dilin kâğıt üzerindeki kullanımı `Yeni Roman`la da devam eder. Astruc, hem tarihi bir dönemin isim babası, hem de geleceğin mimarı olur. Yeni Dalga ve Yeni Roman onun attığı temeller üzerine kurulur.Anahtar Kelimeler: Alexandre Astruc, kamera-kalem, Yeni Roman, Yeni Dalga | |
dc.description.abstract | French writer and film director Alexandre Astruc's ideas are important both in the literature and the cinema. Astruc born in 1923 directed several films and established a theory that are very important both for his age and the future. Astruc is the founder of the New Wave by introducing `Camera-stylo` theory. According to this theory, the camera can be used like a pen. Everything that can be written with the style, can be also recorded by camera. Moreover, the camera is an unique tool of expression for contemporary events and phenomena. Because, the contemporary world is too advanced and too changed not to be written and expressed with pen. The announcer of this new world can be the cinema. Camera is not only a tool for storytelling, but also an instrument for the transition of science branches such as psychology, mathematics, philosophy and history. Therefore, Astruc said that cinema must take over the heritage of the literature by declaring the end of the literature.This thesis is related to the theory of Astruc which has not emerged suddenly. The theory named as 'camera-stylo' by Astruc, was used in the literature and the other arts before the invention of the camera. The formation stages of the language of Astruc, `camera-stylo` has been determined because the language of Astruc passed many stages of crystallization such as Diderot, Japanese poem, Apollinaire and Stendhal. Hence, the utilization of this language before the cinema also belongs to this language. `Camera-stylo` was named centuries later after it was born; it has an actually long history. Astruc theorized this langue. This causes the output of emerge 'New Wave' and this langue is also used in literature as 'New Novel'. Astruc is both the eponym of an historical period and architect of the future. New Novel and New Roman are built on its foundations.Key Words: Alexandre Astruc, camera-stylo, New Roman, New Wave | en_US |
dc.language | French | |
dc.language.iso | fr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Fransız Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | French Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | L`interaction de plume et de camera entre le nouveau roman et la nouvelle vague chez Alexandre Astruc | |
dc.title.alternative | Alexandre Astruc'da yeni dalga-yeni roman çerçevesinde kalem-kamera etkileşimi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fransız Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Astruc, Alexandre | |
dc.subject.ytm | French novel | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | French cinema | |
dc.subject.ytm | New roman | |
dc.identifier.yokid | 10028361 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 354803 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Fransız Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı | |