Show simple item record

dc.contributor.advisorEroğlu, Susran Erkan
dc.contributor.advisorBozoğlan, Bahadır
dc.contributor.authorÖzgündüz, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-29T14:36:55Z
dc.date.available2020-12-29T14:36:55Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/444223
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; araştırmacı tarafından hazırlanan baba katılımı eğitimi programının baba katılımına ve okul öncesi çocukların sosyal becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmanın modeli ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen olarak belirlenmiştir Araştırma grubunu 42 baba ve okul öncesi çocuklar oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarak Baba Katılım Ölçeği ve Demografik Bilgi Formu katılımcılara uygulanmıştır. Ayrıca katılımcıların çocuklarına `Sosyal Beceriler Değerlendirme Ölçeği` verilmiştir. Deney grubuna araştırmacı tarafından yapılandırılan `Baba Katılımı Eğitim Programı` 17 babaya 8 hafta ve hafta da bir oturum olmak üzere planlanmış ve uygulanmıştır. Kontrol grubunda ki 25 babaya ise herhangi bir eğitim programı uygulanmamıştır. Araştırma bulguları; SPSS 21 paket programı kullanılarak bilgisayar ortamında analiz edilerek veriler frekans, ANOVA ve t-testi analizleri kullanılarak incelenmiştir. ANOVA testine göre kontrol ve deney gruplarının baba katılım ve sosyal beceri ölçeklerine ait ön test ortalama puanları açısından anlamlı bir fark bulunmamıştır. Uygulanan baba katılımı eğitim programının sonucunda kontrol grubuna göre deney grubunda anlamlı bir farklılık olup olmadığını araştırmak için yapılan t - testi analizi sonucunda, deney grubunun son test puanlarının baba katılımının tüm alt boyutlarında ve çocukların sosyal becerileri açısından çekingenlik ve uyum alt boyutlarında anlamlı fark ortaya konurken iletişim alt boyutu açısından anlamlı bir fark bulunmamıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effect of father involvement training program that was developed the researcher on father involvement and social skills of pre-school children. Study was designed based on pretest-posttest control group experiment method. Study sample consisted of 42 fathers and their preschool children. Father involvement scale and demographic sheet were applied to the participants. Also Social Skills Scale was administered to preschool teachers for to as assess children's social skills. Father involvement training program was conducted in experiment group including 17 fathers during eight weeks. It was not applied any training program for control group consisting of 25 fathers. The analysis of study was conducted by SPSS version 21 with using frequency, t-test, and ANOVA. According to ANOVA, there is no any difference between experiment and control group before the study. To examine whether a significant difference between experiment and control group after applying training program, paired t-test analysis was used. experimental and control group was found and findings from t-test analysis showed that father involvement training program had a significant effect on father involvement and their children social skills including adjustment and shyness, whereas non-significant effect on communication skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleBaba katılımı eğitim programının baba katılımına ve okul öncesi çocukların sosyal becerilerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of the father involvement training program father involvement and the pre-school children's social skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAile Eğitimi ve Danışmanlığı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmFather involvement
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmFather education
dc.subject.ytmPsychosocial development
dc.identifier.yokid10071800
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid497546
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess