Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağdaş, Aysel
dc.contributor.authorAktürk, Fatma Merve
dc.date.accessioned2020-12-29T14:36:23Z
dc.date.available2020-12-29T14:36:23Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/444121
dc.description.abstractBu araştırmada çocukları okul öncesi eğitime devam eden (5 yaş grubu) ebeveynlerin ana-baba tutumlarının çocuklarının cinsiyetleri, sahip oldukları çocuk sayıları, çocuklarının okul öncesi eğitime devam etme süreleri, yaşları, eğitim düzeyleri ve meslekleri değişkenlerinden etkilenip etkilenmediği incelenmiştir.Araştırma 5 yaş grubu çocuğu olan 420 anne ile 187 baba, toplam 607 anne baba ile yürütülmüştür.Veriler, `Kişisel Bilgi Formu` ve `Ebeveyn Tutum Ölçeği(Karabulut ve Şendil)` kullanılarak toplanmıştır. Veriler, çalışma grubuna dahil edilen anne babaların; çocuklarının cinsiyetleri, çocuklarının okul öncesi kuruma devam etme süreleri ve anne babaların tutumu arasındaki fark değişkenlerinin karşılaştırılmasında t testi; sahip oldukları çocuk sayıları, , anne babaların yaşları, eğitim düzeyleri, meslekleri değişkenlerinin karşılaştırılmasında ise ANOVA ve aradaki farkın hangisinden kaynaklandığını belirlemek için ise Scheffe testi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde manidarlık düzeyi 0.05 olarak belirlenmiştir.Araştırma bulgularına göre çocukları okul öncesi eğitime devam eden (5 yaş grubu) annelerin sahip oldukları çocuğun cinsiyetleri ve meslekleri değişkenlerine göre çocuklarına karşı tutumlarının anlamlı düzeyde farklılaşmadığı; çocuk sayıları, sahip olduğu çocukların okul öncesi eğitime devam etme süreleri, yaşları, eğitim düzeyleri değişkenlerine göre ise çocuklarına karşı tutumlarının anlamlı düzeyde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Babaların ise; sahip oldukları çocukların cinsiyetleri, sahip oldukları çocuk sayıları, sahip olduğu çocukların okul öncesi eğitim kurumuna devam etme süreleri ve yaşları değişkenlerine göre çocuklarına karşı olan tutumlarının anlamlı düzeyde farklılaşmadığı; eğitim düzeyleri ve meslek değişkenlerine göre çocuklarına karşı tutumlarının anlamlı düzeyde farklılaştığı saptanmıştır.Anahtar Sözcükler: Anne, baba, çocuk, anne baba tutumları
dc.description.abstractIn this dissertation we have studied the parents who have five-year-old children attending preschool classes and examined whether their attitudes towards their children change according to the sexes of them, the duration of preschool attendance, the number of children they have, parents' ages, education levels and their occupations.The research has been conducted with 420 mothers and 187 fathers, 607 parents in total.The datas are gathered by using `Personal Information Forms` and `Parental Attitudes Scale(Karabulut and Şendil).` In the comparison of the variables including the participant parents' difference between the attitudes of mother and father and children's sexes t-test is used. In the comparison of the variables involving the number of children, duration of preschool attendance, parents' ages, education levels, occupations The Analysis of Variance (ANOVA) is used and the Scheffe Test is also used to determine where the difference between these two stems from. In the analysis of datas' meaningfulness level is determined as 0.05.Research findings show that while the variables such as sexes of children, mothers' and their occupations do not influence the attitudes of them towards their children significantly, the variables including the number of children, duration of preschool attendance, their ages and education levels affect their attitudes considerably. As for the fathers, the variables such as sexes and numbers of children, duration of preschool attendance, their ages and do not influence their attitudes towards their children much but their education levels and occupations change the situation noticeably.Key Words: Mother, father, child, attitudes of mothersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇocukları okul öncesi eğitime devam eden (5 yaş grubu) ebeveynlerin ana-baba tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing the attitudes of the parents who have (5 years old) children attending preschool classes in terms of different variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmParental warmth
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmMother-child interaction
dc.subject.ytmMother child relations
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmChild development
dc.subject.ytmChild rearing
dc.subject.ytmChild education
dc.identifier.yokid10077298
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393125
dc.description.pages221
dc.publisher.disciplineÇocuk Gelişimi ve Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess