Show simple item record

dc.contributor.advisorFidan, Mehmet
dc.contributor.authorÖzer, Nuri Paşa
dc.date.accessioned2020-12-29T14:35:17Z
dc.date.available2020-12-29T14:35:17Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-03-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/443909
dc.description.abstractÇalışmanın ilk bölümünde ideoloji kavramından bahsedilmiştir ve ideolojinin bilgi, kültür, gerçeklik, bilinç, devlet, teknoloji ile olan ilişkisi açıklanmıştır. Birinci bölümün son kısmında ise ideolojiye eleştirel bir bakış açısıyla bakan görüşler sunulmuştur. Marksizm'in ideolojiye ve buna bağlı olarak iletişime bakış açısı aktarılmıştır, ardından Frankfurt Okulu ile İngiliz Kültürel Çalışmalarından bahsedilmiştir.Çalışmanın ikinci bölümü üç ana başlıktan oluşmaktadır. İkinci bölümün ilk ana başlığı medyadır, medyanın ideoloji, hegemonya, kültür ve gerçeklik ile olan ilişkisi irdelenmiştir. İkinci ana başlık ise söylemdir, söylemin dil ile kitle iletişim araçları ile ve gerçekliğin inşası ile olan bağı tartışılmıştır. Üçüncü ve son ana başlık iktidardır, iktidarın ne olduğu tanımlanmış ve iktidarın söylem, ideoloji, kitle iletişim araçları ve son olarak da hegemonya ile ilişkisi aktarılmıştır. Uygulama boyutu, çalışmanın son bölümünü oluşturmaktadır. Çalışmanın metodolojisine ilişkin bilgilere yer verilen bu bölümde elektronik medyada da yayın yapan ulusal basın evreninden seçilen; dünya görüşleri bağlamında örneklem olarak belirlenmiş dört gazetenin (Cumhuriyet, Yeni Şafak, Milliyet ve Sözcü) 2016 Asgari Ücret Zammı Görüşmelerini sunuş biçimleri araştırılmıştır. Eleştirel Söylem Analizi yöntemiyle yapılan bu çalışma, sonuçların aktarımı, yorumlanması ve sonraki araştırmalara öneriler ile sonlanmaktadır.
dc.description.abstractThe concept is mentioned in the first part of the study ideology and the ideology of knowledge, culture, reality, consciousness, the state is described its relationship with technology. In the last part of the first section views overlooking the critically ideology it was presented. Marxist ideology and consequent communication point of view has been transferred, followed by Frankfurt School were mentioned in British Cultural Studies.The second part of the study consists of three main parts. the first major title of the second part is the media and ideology, hegemony, its relationship with culture and reality are discussed. The second major title'm told, with mass media discourse with the language and the bond that was discussed with the construction of reality. The third and final headings power, how power is defined as the power and discourse, ideology, relations with the mass media and, finally, hegemony has been transferred.Practice size, is the last part of the study. Given in this section include information on the operation of the methodology selected from the national media universe, which also broadcasts in electronic media; The sample of the four papers in the context of world views (Cumhuriyet, Yeni Şafak, Milliyet and Sözcü) 2016 Minimum Wage Hike Talks presentation format has been investigated. Critical Discourse Analysis made by this method work, transfer of results, concludes with recommendations for the interpretation and subsequent research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleKitle iletişim araçlarında determinizm ve gerçekliğin inşası
dc.title.alternativeDeterminism and the construction of reality in the mass media
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-03-21
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVisual-auditory media
dc.subject.ytmCritical discourse analysis
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmDeterminism
dc.subject.ytmIdeology
dc.subject.ytmGovernment
dc.subject.ytmHegemony
dc.subject.ytmMedia
dc.identifier.yokid10105381
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid422502
dc.description.pages301
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess