Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Adnan
dc.contributor.authorSanioğlu, Zehranur
dc.date.accessioned2020-12-29T14:35:11Z
dc.date.available2020-12-29T14:35:11Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/443890
dc.description.abstractÇalışmada, günümüz işletmeleri için giderek artan bir öneme sahip olan çalışanların kurumsal itibar algılarının örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, çalışmanın ilk iki bölümünde sırasıyla kurumsal itibar ve örgütsel vatandaşlık davranışı konularında teorik birer çerçeve ortaya konulmaya çalışılmıştır. Son bölümde ise çalışmanın araştırmasına yer verilmiştir. Kurumsal itibara ilişkin çalışan algılarının örgütsel vatandaşlık davranışı üzerine etkisinin araştırılması kapsamında ise merkezi İstanbul' da bulunan bir firmada dağıtılan 500 anketten 492'si SPSS 15.0 ile analiz edilmiştir.Çalışmanın sonucuna göre, kurumsal itibar algısı ve alt boyutları ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasında pozitif anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Diğer bir ifadeyle çalışanların kurumsal itibar algıları arttıkça, örgütsel vatandaşlık davranışına olan etkisinin de olumlu olarak arttığı görülmüştür.
dc.description.abstractThis study is intended to determine the effect on organizational citizenship behavior of employee perceptions regarding to corporate reputation which are important issues for today's organizations. In this respect, it was tried to put forward a theoretical framework about perceptions of corporate reputation and organizational citizenship behavior in the first two part of the study. The last part includes the research. Within the scope of investigating the effect on organızatıonal citizenship behavior of employee perceptions regardıng to corporate reputatıon, 500 questionnaries was distributed to a company employees in İstanbul. 492 questionnaries of them were taken into consideration and statistical analyses were performed using SPSS 20.0 program. Results show that threre is a positive relationship between perceptions of corporate reputation and organizational citizenship behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurumsal itibara ilişkin çalışan algılarının örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effect on organizational citizenship behavior of employee perceptions regarding to corporate reputation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational citizenship behavior
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmPerception
dc.identifier.yokid10117119
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448068
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess