Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Emel
dc.contributor.authorTeze, Saniye
dc.date.accessioned2020-12-29T14:33:54Z
dc.date.available2020-12-29T14:33:54Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-02-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/443645
dc.description.abstractBu çalışmada 6 yaş çocukların bağlanma stillerine (güvenli, kaçınma, negatif), annelerinin çalışma durumu ve cinsiyete göre ayrılık kaygısının (yalnız kalma korkusu ve terk edilme korkusu) farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Bu araştırmanın bağımsız değişkenleri cinsiyet, annenin çalışma durumu ve bağlanma stilleridir. Bağımlı değişkeni ise; ayrılık kaygısıdır. Tam aile yapısına sahip ve 6 yaş ilk çocuklar çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışmanın araştırma grubu 80 kız, 103 erkek olmak üzere toplam 183 çocuktan oluşmaktadır.Araştırma grubu çocukların ayrılık kaygısı 'yalnız kalma korkusu' alt boyutu puanı ile bağlanma puanın negatif yönde, düşük düzeyde ilişki bulunmuştur. 'Terk edilme korkusu' alt boyutu puanı ile bağlanma puanı arasında negatif yönde anlamlı düzeyde ilişki olmadığı görülmüştür. Bağlanma stilleri ve anne çalışma durumu bağımsız değişkenlerinin araştırma grubu çocukların 'yalnız kalma korkusu' puan ortalamaları üzerindeki ortak etkisinin anlamlı düzeyde farklılaşmadığı bulunmuştur. Negatif bağlanma stiline sahip çocukların güvenli bağlanma stiline sahip çocuklardan daha yüksek 'yalnız kalma korkusu' puanlarına sahip olduğu görülmüştür. Anne çalışma durumu ve bağlanma stillerine göre 'terk edilme korkusu' alt boyutu puan ortalamaları incelendiğinde; annesi çalışmayan çocukların daha yüksek 'terk edilme korkusu' puanlarına sahip olduğu; negatif bağlanma stiline sahip çocukların terk edilme korkusu puan ortalamalarında, güvenli ve kaçınma bağlanma stiline sahip çocuklardan anlamlı düzeyde farklılaşmanın olduğu bulunmuştur. Annesi çalışan araştırma grubu çocukların bağlanma stilleri ve cinsiyetin ortak etkisi incelendiğinde; 'yalnız kalma korkusu' ve 'terk edilme korkusu' puan ortalamalarının anlamlı düzeyde farklılaşmadığı bulunmuştur. Annesi çalışmayan negatif bağlanma stiline sahip çocukların 'yalnız kalma korkusu' puan ortalamalarının ve 'terk edilme korkusu' puan ortalamalarının, kaçınma ve güvenli bağlanma stiline sahip çocuklardan anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür.
dc.description.abstractIn this study it was examined that whether separation anxiety of 6 year old children differentiates or not considering attachment patterns (secure, avoidant, negative), working condition of their mothers and gender. Independent variables are gender, working condition of mother and attachment patterns. Dependent variable is separation anxiety. 6 year old children having full family structures were included in the study. Research group of the study consisted of 183 children in total ( 80 girls, 103 boys). Working group discovered a negative, low-level relationship between sub-dimension point of children's separation anxiety, 'fear of being alone' and attachment point. There was no negative relation on meaningful level. Joint effect of attachment patterns and mother's working condition on point averages of the children's 'fear of being alone' didn't differentiate on meaningful level. Children with negative attachment pattern had more 'fear of being alone' than children with secure attachment patterns. Point averages of 'fear of being abandoned' was examined relating with mother's working condition and children with unemployed mothers had higher 'fear of being abandoned' points; there was differentiation on meaningful level between fear of being alone point averages of children having negative attachment pattern and children with secure, avoidant attachment patterns. Attachment patterns of children with employed mothers and joint effect of gender were examined and 'fear of being alone' and 'fear of being abandoned' point averages didn't differentiate on meaningful level. 'Fear of being alone' and 'fear of being abandoned' point averages of children with unemployed mothers and negative attachment patterns differentiate from children with avoidant, secure attachment patterns on meaningful level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnnesi çalışan 6 yaş çocukların ayrılık kaygısının bağlanma stilleri açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamination on separation anxiety of six year old children with working mothers in terms of attachment types.
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-02-17
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmAttachment
dc.subject.ytmMother-child interaction
dc.subject.ytmmother-child attachment
dc.subject.ytmMother child relations
dc.subject.ytmAttachment styles
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmSeparation anxiety
dc.identifier.yokid10102638
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid422504
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineÇocuk Gelişimi ve Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess