Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksal, Onur
dc.contributor.authorBayrak, Sevcan
dc.date.accessioned2020-12-29T14:32:34Z
dc.date.available2020-12-29T14:32:34Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-03-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/443392
dc.description.abstractOkul öncesi eğitimin genel ve temel amacı; 0-6 yaş arası çocukların bakım ve korunma ihtiyaçlarını karşılayarak psikomotor, zihinsel ve sosyal-duygusal alanlarda gelişmelerini sağlayıp çocukları ilköğretime hazırlamaktır. Çocuklarının nitelikli bir eğitim almalarını isteyen ailelerin beklentileri bu eğitimsel çerçevede yapılandırılmalı ve kaliteli bir okul öncesi eğitim kurumu da bu beklentileri karşılayacak şekilde donanımlı olmalıdır. Ebeveynlerin beklentileri ne ölçüde karşılanırsa; ebeveynlerin okul öncesi eğitime karşı içinde bulundukları tutum ve aktif aile katılımına olan motivasyonları da o ölçüde artacaktır. Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocuğun hayatında yadsınamaz öneme sahip okul öncesi eğitim kurumlarından anne ve babaların beklentilerini ve okul öncesi eğitim kurumlarının bu beklentileri karşılama durumlarını incelemektir.Araştırmanın evrenini Elazığ milli eğitim müdürlüğüne bağlı okullar oluşturmaktadır. Örneklemini ise, 2015-2016 eğitim öğretim döneminde Elazığ il merkezinde bulunan anaokullarına giden öğrencilerin ebeveynleri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve 2012 yılında Yeşilyurt tarafından geliştirilen 20 maddelik ve 5'li likert tipi ebeveynlerin okul öncesi eğitimden beklenti ölçeği kullanılmıştır. Araştırma kapsamında toplam 900 adet anket ebeveynlere gönderilmiştir ve gönderilen anketlerin 178 tanesi ebeveynler tarafından geri dönmediği için 722 tanesi analizlere dâhil edilmiştir.Ebeveynlerin okul öncesi eğitimden beklenti ölçeğinden aldığı puanların aritmetik ortalama ve standart sapmaları hesap edilmiştir. Ölçek toplam puanı ile demografik bilgiler arasındaki farkları tespit etmek için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve t testi kullanılarak çözümlenmiştir. Yapılan analizlerde anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Ebeveynlerin okul öncesi eğitimden genel olarak beklentilerinin yüksek olduğu sonucu saptanmıştır. Ayrıca ebeveynlerin okul öncesi eğitimden beklentileri ile demografik bilgiler arasında anlamlı farklılıklara rastlanmış ve bu farklılıklar tablo yardımıyla gösterilmiştir.
dc.description.abstractThe general and basis aim of pre-school education is to make children ready for school by meeting the needs of children between 0-6 in terms of cure and protection and by providing their progress in the field of psychomotor, mental and socioemotional. The expectations of parents wanting their children to have a qualified education should be carried out within this scope and a qualified pre-school education institution should also have an equipment in such a manner that will meet this expectation if the extent to which the parents' expectations are to be met, their current attitudes for pre-school education and motivations for active family participation will increase. The aim of this research is to find out the expectations of the children's parents from the educational institution that has an crucial impact on the chıldren and whether these expectation are met by the educational institution or not. The population of the study of the schools in National Education Directorate and parent of students in pre-school of Elazığ city center in 2015-2016 academic year form the sample of the study. In the scope of the study, 900 questionnaires were sent to the parents and as 178 of them weren't sent back, 722 questionnaires were included in the analysis. The mean and standard deviation of the scores in the expectations of parents from pre-school survey were measured. One way analysis of variance (ANOVA) was used to identify the difference between survey total score and demographic information. In the analysis, significancy level was accepted to be p<0,05. It was found that the expectancy of the parents from pre-school was high. Besides significant differences between expectations of parents from pre-school education and demographic information were found, and these differences were demonstrated in the chart.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEbeveynlerin okul öncesi eğitimden beklentilerinin incelenmesi (Elazığ ili örneği)
dc.title.alternativeExamining the expectations of parents for preschool education (Sample of Elazig province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-08
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation quality
dc.subject.ytmElazığ
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmParents expectations
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmQuality
dc.identifier.yokid10142437
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471261
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineÇocuk Gelişimi ve Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess