Bir disiplin olarak modanın, mimarlık ve iç mimarlık disiplini ile etkileşimi
dc.contributor.advisor | Köse Doğan, Rabia | |
dc.contributor.author | Pürlüsoy, İnci | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:32:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:32:30Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-08-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/443378 | |
dc.description.abstract | Disiplinler arası sınırların giderek azaldığı 2000'li yıllarda, moda, mimari ve iç mimarlık arasındaki paylaşımlar ve tasarımlardaki benzerlikler artarak devam etmektedir. Bu disiplinler de kullanılan ölçek ve malzemeler farklı olsa da tasarımcıların, tasarım süreçlerinde ve ortaya çıkardıkları ürünlerde fark edilir benzerlikler görülmektedir. Moda, mimari ve iç mimarlık farklı disiplinler gibi düşünülse de bu disiplinlerin asıl amacı insanı koruma ve barındırmadır. Aralarındaki etkileşim ve kesişim geçmişten günümüze kadar devam etmektedir. Moda, mimari ve mekanın şekillenmesinde yüzyıllardır süregelen toplumsal, sosyal, kültürel ve tarihi olaylar etkendir. Tarihsel süreç içerisinde, giysiler ve mekanlar, bulundukları dönemin önemli kültürel, toplumsal ve ekonomik olaylarını bize en iyi şekilde aktarırlar. Bu ortak noktalar incelendiğinde modanın; mimari ve mekana, mekan ve mimarinin de modaya yansıdığı görülmektedir. Bu çalışmada, tarihsel süreç içinde etkileşim içinde olan moda, mimarlık ve iç mimarlık disiplinleri arasındaki benzerlikler; Endüstri Devrimi sonrasında ortaya çıkan çağdaş mimarlık akımları içerisinden seçilen on akımın temel ilkeleri üzerinden vurgulanmıştır. Moda, mimarlık ve iç mimarlık ilişkisi değişen dönemsel şartlar bağlamında değerlendirilmiştir. Akımlarda öne çıkan ilkelerin tasarımlardaki etkisine dikkat çekilmiş, oluşturulan tablolarla bu etkiler modada, cephede ve iç mekanda örneklendirilmiştir. Aynı zamanda 21. yy. tasarımlarında da süregelen etkileşimin artarak devam ettiğine vurgu yapılmıştır. Bu benzerlikler dönem tasarımlarından seçilen görsel örneklerin eşleştirilmesiyle gösterilmiştir. | |
dc.description.abstract | Within the 2000s, during which the interdisciplinary boundaries were disappearing gradually, the share-points of fashion, architecture and interior architecture and the similarities in designs keep increasing. No matter how different the scales and materials used in these disciplines, appreciable similarities are seen in designers' make-up processes and the products they create. Even though fashion, architecture and interior architecture are thought as distinct disciplines, the main goal of these disciplines is to protect and accommodate the human being. Their interaction and intersection have been lasting from past till the present-day. The communal, social, cultural and historic events that have been proceeding for years are influential on the formation of fashion, architecture and place. Within the historical process, clothes and places. best transfer the significant cultural, communal and economic events of their own time to us. When these share-points are analyzed, it is perceived that fashion affects architecture and place and vice versa. In this study, the similarities of fashion, architecture and interior architecture disciplines that have been interactive throughout historical process have been emphasized through the basic principles of ten trends chosen from modern architecture trends that came out following Industrial Revolution. The association of fashion, architecture and interior architecture has been interpreted in the context of changing periodic conditions. The attention is drawn to the impact of principles, coming to the forefront within the trends, on the designs and through the tables created, these effects have been exemplified in fashion, façade and indoor. At the same time, it has been stressed that the interaction continuing also in the 21st century designs has increasingly persisted. These similarities have been demonstrated through matching the visual examples chosen from period designs. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | Bir disiplin olarak modanın, mimarlık ve iç mimarlık disiplini ile etkileşimi | |
dc.title.alternative | As a discipline, the interaction of fashion with the disciplines, architecture and interior architecture | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-07 | |
dc.contributor.department | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Architecture | |
dc.subject.ytm | Interior architecture | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Interior design | |
dc.subject.ytm | Fashion | |
dc.subject.ytm | Interior space | |
dc.subject.ytm | Fashion sector | |
dc.subject.ytm | 21. century | |
dc.subject.ytm | Interdisciplinary | |
dc.subject.ytm | Interaction | |
dc.identifier.yokid | 10159876 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 471229 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |