Show simple item record

dc.contributor.advisorAyhan, Bünyamin
dc.contributor.authorKöseliören, Mihrali
dc.date.accessioned2020-12-29T14:32:27Z
dc.date.available2020-12-29T14:32:27Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-04-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/443368
dc.description.abstractİnsanoğlu yaşadığı zaman dilimi içerisinde geçirdiği yenilikler sayesinde değişimlere uğramaktadır. Özellikle başat faktör olarak hayatımızın her alanına dahil ettiğimiz `internetin` bu değişimde payı büyüktür. İnternet sayesinde kullanıcılar sohbet, oyun, haberleşme ve alışveriş gibi hizmetlere kolaylıkla ulaşabilmektedir. Ancak getirdiği bu kolaylıkların yanı sıra internettin aşırı kullanımı sonucundan bağımlılık gibi bir takım sorunlarında ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Özellikle internet bağımlılığının ortaya çıkmasında önemli rol oynayan online oyun bağımlılığıda söz konusu sorunların başında gelmektedir. Bu çalışmada da 2015-2016 eğitim öğretim döneminde eğitim gören ortaöğretim öğrencilerinin online oyun bağımlılığı araştırılmaktadır. İstanbul'daki Fatih, Bayrampaşa, Bakırköy ilçelerindeki imam hatip, meslek lisesi, anadolu lisesi ve özel liselerde öğrenimini sürdüren 840 öğrenciye yönelik niceliksel alan araştırması ve anket tekniği kullanılmıştır. Çalışmada Young'un (1998) bağımlılık ölçeğinin online oyunlara uyarlanmasıyla hazırlanan anket, amaçlı örneklem yoluyla bazı bulgular elde edilmiştir. Bu bulgulara göre, katılımcıların yüzde 1.8'i online oyun bağımlılığı belirtisi gösterirken yüzde 36.7'si ise bağımlılık riski taşımaktadır. Araştırmada katılımcıların 5'te 1'i günde en az iki saat online oyun oynayarak bağımlılık riskini arttırdığı, anne eğitim düzeyi düştükçe bağımlılık düzeyinin arttığı ve katılımcıların 5'te 1'i online oyun oynamaya 10-30 TL arasında harcama yaptığı dikkat çekmektedir. Özellikle erkeklerin kızlara göre daha bağımlı olduğu gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Bağımlılık, İnternet, Oyun, Online Oyun, Online Oyun Bağımlılığı
dc.description.abstractMankind changes due to innovations in period of their life time. Particularly main factor is `internet`. Thanks to internet users can reach services such as conversation, games, communication and online shopping. But with these benefits also using internet too much can become addiction. On this field research 2015-2016 education year's middle school students online gaming addiction have been investigated.In Bayrampaşa, Bakırköy and Fatih districts of İstanbul. This field researchs are oriented to Islamic divinity high schools, businesses high schools and private high schools students. 840 remaining students joined to research. On this field researchs survey that used adapted to Youngs (1998) Addiction Scale for online games with purpose sample method some findings were obtained. With these findings, participants of this survey only 1.8% of participants showed online gaming addiction sign and 36.7% of participants showed risk of addiction. One out of five participants of this research spends at least 2 hours on online games which raises the risk of online gaming addiction, mother's education level is relevant with this addiction. If mother's education level is low, kids addiction gets higher. Also one out of five participants of this research spends around 10-30TL which attract attention. Research showed boys are much more addicted when we compared to the girls.Keywords: Addiction, Internet, Game, Online Game, Online Game Addictionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleİnternet,online oyun ve bağımlılık
dc.title.alternativeInternet, online game and addiction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-19
dc.contributor.departmentGazetecilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDigital games
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmGames
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmComputer games
dc.identifier.yokid10145425
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471213
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineGazetecilik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess