Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraman, Abdullah
dc.contributor.authorCoşkuner, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-29T14:29:26Z
dc.date.available2020-12-29T14:29:26Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/442807
dc.description.abstractTeknolojide yaşanan gelişmeler sonucu mesafeler kısalmış insanların gezip görme istekleri artmıştır. Bunun bir neticesi olarak turizm faaliyetlerine katılan kişi sayısı hızla artmış ve buna bağlı olarak turistlerin ihtiyaç ve beklentilerinde değişiklikler meydana gelmiştir. Bu değişim sürecinde turistler doğaya karşı daha duyarlı hale gelmişlerdir. Yoğun rekabet ortamında ülkeler dünya turizm pastasından daha fazla pay alabilmek için ürün çeşitlendirmesi stratejilerine odaklanmışlardır. Bu turistik ürün çeşitlerinden biri de ülkemizde yeni gelişmekte olan tematik parklardır. Yapılan bu tez çalışmasında, tematik parklar ile ilgili yerli ve yabancı yazın taranarak, dünyadan ve ülkemizde yapılan araştırmalar kavramsal çerçevede incelenmiştir. Dünya da ve ülkemizde yapılan örnek çalışmalara yer verilerek, Konya'da ki tematik parklardan Tropikal Kelebekler Bahçesi uygulama alanı olarak seçilmiştir. Tropikal Kelebek Bahçesi ziyaretçilerinin hizmet kalitesi algılamalarını ölçmek amacıyla anket çalışması uygulanmıştır. 2017 yılı Ocak ayı ile 2017 yılı Haziran ayı arasında elde edilen 386 anket SPSS 22 programı ile analizler yapılmıştır. Araştırmada sonuç olarak katılımcıların hizmet kalitesi algılamaları cinsiyete, eğitim düzeylerine ve geldikleri aracılara göre değişmekte iken, medeni durum, gelir düzeyleri ve yaş gruplarına göre değişmemektedir
dc.description.abstractDevelopments in technology have shortened distances and as a result of this people have more desire to travel. As a consequence, the number of people participating in tourism activities has increased rapidly and changes in the needs and expectations of tourists. In this process of change, tourists have become more sensitive to nature. In a highly competitive environment, countries have focused on product diversification strategies in order to gain more share from world tourism pie. One of these tourist product varieties is the thematic parks that have recently developed in our country. In this thesis, the researches conducted in the world and our country were examined in conceptual framework by scanning the domestic and foreign literature about thematic parks. Examples of work done in the world and in our country were given and Tropical Butterflies Garden was chosen as the application area from thematic parks in Konya. The Tropical Butterfly Garden survey was conducted to measure service quality perceptions. 386 questionnaires obtained between June 2016 and March 2017 were analyzed with the SPSS 22 program. As a result, participants' perceptions of service quality vary according to sex, educational level, and mediocre, while marital status, income level and age groups do not change.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTuristik ürün olarak tematik parklar ve Konya ili örneği
dc.title.alternativeAmusement parks as a tourism product : Example of Konya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-26
dc.contributor.departmentSeyahat İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmKonya
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTouristic products
dc.subject.ytmAmusement parks
dc.identifier.yokid10180510
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid492968
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess