Show simple item record

dc.contributor.advisorGülnar, Birol
dc.contributor.authorAcar, Nihal
dc.date.accessioned2020-12-29T14:29:16Z
dc.date.available2020-12-29T14:29:16Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/442775
dc.description.abstract1978 yılında ilk örnekleri verilen 2007 yılında dünyaya yayılan sosyal medya ağlarının ilk kullanım nedenlerinden farklılaştığı günümüzde bariz biçimde ortadadır. Arap Baharı'nda bu ağların siyaset bilimi ile olan ilişkisi yeni bir kavramın literatüre kazandırılmasında tetikleyici olmuştur: Sosyal medya örgütlenmesi.Çalışma, literatür taraması ve uygulama kısmı olmak üzere 2 temel bölümden meydana gelmiştir. Çalışmanın literatür kısmında internet teknolojisi, sosyal medya, siyasal iletişim- sosyal medya ilişkisi, Fethullahçı Terör Örgütü'ne (FETÖ) dair bilgilere ve istatistiklere yer verilmiştir. Araştırmanın uygulama kısmında ise 587 katılımcının siyasi eylemlerde örgütlenme aracı olarak sosyal medya kullanım motivasyonları, 15 Temmuz Darbe Girişimi ve Demokrasi Nöbetleri'ne katılma motivasyonları, siyasi liderlerin kitleleri etkileme düzeyleri ile katılımcıların sosyal medya kullanım tür ve sürelerine ilişkin bulgular yer almıştır. Araştırma bulgularına göre katılımcıların siyasi eylemlerde sosyal medyayı örgütlenme amaçlı kullanımlarında en yüksek motivasyonu kolaylık/ hız, en düşük motivasyonu ise düşünce özgürlüğü/ güven boyutunda yaşadıkları saptanmıştır. Katılımcıların % 53,93'ünün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Facetime üzerinden yaptığı örgütlenme çağrısından hemen sonra meydanlara çıktığı ve katılımcıların, sosyal medya kullanım sürelerinde normal günlere kıyasla = 53.04 dakikalık bir artmış yaşandığı ayrıca katılımcıların % 18,49'unun daha önce gerçekleştirilen herhangi bir sosyal medya örgütlenmesine katılmadığı ortaya çıkarılmıştır.ANAHTAR KELİMELER: Sosyal Medya, İnternet, Sosyal Medya Örgütlenmesi, 15 Temmuz Darbe Girişimi.
dc.description.abstractIt is clear that the utilization purpose of social media that first examples were given in 1978 than spread to the word in 2007 has been differentiated from the first utilization purposes. The relationship of these networks with political science in the Arab Spring has triggered a new conception of the literature: social media organization. This study consist of 2 main portion; literature review and technical part. uring the literature part, information and statistics are included about the internet technology, social media, political communication - social media relation as well as , Fethullahçı Terör Örgütü [Fethullah Terrorist Organization (FETO)]. In the technical part of the research,motivation of 587 participants to use social media in political actions, motivation of them to participate democracy seizures and 15 July coup attempt, political leaders to influence the masses, as well as participants social media usage types and duration. According to the research findings, the highest motivation of the participants in their use of social media for organizational purposes was ease/ speed, and the lowest motivation was the freedom/ confidence of thought. It was revealed that 53.93% of the participants had been challenged immediately after President Recep Tayyip Erdoğan's call for organization over FaceTime and that 18.49% of the participants did not participate in any previous social media organizations.KEYWORDS: Social Media, The İnternet, Social Media Organisation, 15 July Coup Attempten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.titleSiyasi eylemlerde sosyal medya örgütlenmesi: 15 temmuz darbe girişimi ve demokrasi nöbetleri
dc.title.alternativeSocial media organization in political actions: 15 July coup attempt and democracy seizures
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-30
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmPolitical action
dc.subject.ytmPolitical events
dc.subject.ytm15 July 2016 intervention
dc.subject.ytmDemocracy
dc.subject.ytmMilitary intervention
dc.identifier.yokid10185228
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid493060
dc.description.pages254
dc.publisher.disciplineRadyo-Televizyon ve Sinema Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess