Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağdaş, Aysel
dc.contributor.authorYildiz, Fatma Ülkü
dc.date.accessioned2020-12-29T14:29:11Z
dc.date.available2020-12-29T14:29:11Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/442760
dc.description.abstractBu araştırma Montessori eğitim yöntemi ile okulöncesi eğitim alan ve anneleri `Montessori Anne Destek Programı`na katılmış deney grubu çocuklar ile `Pür Montessori` eğitimi alan 4-5 yaş kontrol grubu çocukların matematik ve günlük yaşam becerilerine etkisini incelemeyi amaçlamıştır. Çalışma grubunda, 2016-2017 öğretim yılında Konya ilinde bulunan Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, İhsan Doğramacı Uygulama Anaokuluna devam eden Montessori yöntemi ile okulöncesi eğitim alan, 8 deney, 11 kontrol olmak üzere toplam19 çocuk yer almıştır. Araştırmada deney ve kontrol gruplarından veri toplama aracı olarak Temel Okul Becerileri Envanteri Matematik ve Günlük Yaşam Becerileri alt Testi Uygulanmıştır. Testler çocuklara öğretmenleri tarafından deneme öncesi ve sonrası uygulanmıştır. Ayrıca deneme grubuna eğitim programı bittikten 12 hafta sonra tekrar uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde Mann Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi uygulanmıştır. İncelenen bulgular deneme ve kontrol grubu arasında sontest puan ortalamaları arasındaMatematik de deneme grubu lehine anlamlı bir farklılaşma görülmüştür. Günlük Yaşam Becerileri sontest değerlendirmelerinde ise bir farklılaşma bulunamamıştır. Deneme grubu çocukların TOBEMAT ve TOBEGYBAT testi sontest ve izleme testi puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılaşma olmamıştır.Anahtar Kelimeler:Montessori Yöntemi, Montessori Anne Destek Eğitim Programı, Matematik, Günlük Yaşam Becerileri
dc.description.abstractThis research aimed to investigate the effects of Montessori education method on the mathematics and daily life skills of the children who took the preschool education and the mothers of the experimental group participated in the `Montessori Mother Support Program` and the children of the control group of 4-5 age `Pure Montessori`. In the study group, 19th Montessori method, which took place in Selcuk University, Faculty of Health Sciences, İhsan Doğramacı Application Nursing School, located in Konya province in the 2016-2017 school year, took place. The Basic School Skills Inventory Mathematics and Daily Life Skills Sub-Test was applied as a data collection tool in the study. Tests were administered to children before and after the test by their teachers. In addition, the experimental group was reapplied 12 weeks after the end of the training program. Mann Whitney U and Wilcoxon Marked Ranks Test were applied in the analysis of the data obtained in the research. A significant difference was found in the mean scores of the post test scores between the findings and control groups examined in favor of the experimental group in Mathematics. In Daily Life Skills posttest evaluations, no differentiation was found. There was no significant difference between the BSSI-MAT and BSSI-DLS test posttest and follow-up test scores of the children in the experimental group.Key Words:Montessori Method, Montessori Mothers Support Training Program, Mathematics, Daily Life Skillsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMontessori anne destek eğitim programının; Montessori eğitimi alan 4-5 yaş çocukların matematik ve günlük yaşam becerilerine etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeMother support of montessori education program; Montessori education area children ages 4-5, investigation of effect of mathematics and daily life skills
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-10-17
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMother education
dc.subject.ytmMontessori, Maria
dc.subject.ytmSuppord education programs
dc.subject.ytmMothers Support Training Program
dc.subject.ytmMathematical skill
dc.subject.ytmLife skills program
dc.subject.ytmDaily life
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.identifier.yokid10184566
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid492175
dc.description.pages277
dc.publisher.disciplineÇocuk Gelişimi ve Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess