Show simple item record

dc.contributor.advisorUğur, İmran
dc.contributor.authorÇevikyiğit, Gülcan
dc.date.accessioned2020-12-29T14:28:51Z
dc.date.available2020-12-29T14:28:51Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-12-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/442699
dc.description.abstractSon yıllarda, sanal dünyada ifadelerin karikatürize edilmiş hali olan emojilerden oluşan emoji dili hızlı bir şekilde büyümektedir. Bu büyümenin sebepleri arasında gelişen teknoloji, online nüfusun %95 'ine yakınının emojileri düzenli olarak kullanması, kelimelerin yetersiz kalması durumlarındaruh halimizi göstermesi, duygularımızı anlatmamıza gerek kalmadan tarif edilmiş hazır duyguların olması ve emojilerin ifade ettiklerinin herkes tarafından anlaşılırolması söylenebilir.Dünyada en hızlı gelişen dil olma özelliğiyle emoji dili, reklamın işlevlerini yerine getirebilmek, hedef kitlesine ulaşarak istenilen etkiyi sağlamak için kendine has özellikleri olan reklam dilinde de yerini almıştır.Bu çalışmanın amacı, emojiler ve emoji dili ile oluşturulan reklamların izleyicilerce beğeni düzeylerini ve nasıl değerlendirildiğini ortaya koymaktır. Çalışma kapsamında birinci bölümde dilbilimsel olarak reklam dili; ikinci bölümde emoji dili hakkında literatür taraması yapılarak, üçüncü bölümde, izleyicilerin emoji içerikli reklamları beğeni düzeyleri ve emoji dili ile oluşturulan reklamları nasıl değerlendirdiği ortaya koyulmuştur.Anahtar kelimeler: Reklam dili, emoji dili, dilbilim, izleyici değerlendirmesi
dc.description.abstractIn recent years, the emoji language, which is the caricature of emoticons in the virtual world, is rapidly growing. In this growth can be said that developing technology, regularly use of emojis near %95 of the online population, expressing our mood in stuations where words are inadequate, to have well-defined feelings without having to describe our feeling and the emojis are expressed by everyone.With the feature of being the fastest growing language in the world, the emoji language has also taken its place in the advertising language, which has its own characteristics, in order to fulfill the functions of the advertisement, reach the target mass and achieve the desired effect.The aim of this study is to show the level of appreciation of the advertisements created by emoji and emoji language and how they are evaluated. In the first part of the study, linguistic advertising language; In the second part, the literature about the emoji language was searched and in the third part, it was revealed how audiences evaluated the ads created with emoji and the ads created with the emoji language.Key words: Advertising language, emoji language, linguistics, audience evaluationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleReklamlarda emoji kullanımının beğeni düzeyine etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine uygulamalı bir çalışma
dc.title.alternativeEffect on the liking level of emoji use in advertising: An applied study on university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-12
dc.contributor.departmentReklamcılık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmEmojis
dc.subject.ytmAdvertisement language
dc.identifier.yokid10206724
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid517853
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineReklamcılık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess