Show simple item record

dc.contributor.advisorGülsünler, Makbule Evrim
dc.contributor.authorİçirgin, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-29T14:28:29Z
dc.date.available2020-12-29T14:28:29Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/442633
dc.description.abstractÜniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve motivasyonlarını belirlemeyi amaçlayan bu araştırma nicel verilere dayalı genel tarama modelinde ve ilişkisel tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırma evreni, Konya Selçuk Üniversitesi 2017-2018 eğitim öğretim yılında İletişim Fakültesi'nde okuyan öğrenciler olarak belirlenmiştir. Konya Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrenci sayıları, fakültenin öğrenci işleri biriminden alınmıştır. Alınan sayılara göre İletişim Fakültesi'nde 2017-2018 yılında okuyan toplam öğrenci sayısı (α=2866) olarak tespit edilmiştir. Araştırmada Konya Selçuk Üniversitesi 2017-2018 eğitim öğretim yılında İletişim Fakültesi'nde okuyan öğrencileri (n=339) evrenden kolayda örnekleme alma yöntemiyle seçilmiştir. İnternet kullanım motivasyonlarını saptamak amacıyla Balcı ve Ayhan (2007) tarafından hazırlanan ölçek üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve motivasyonlarına düzenlenerek, geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılarak kullanılmıştır. Araştırmada üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve motivasyonları yüksek düzeyde çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Üniversite, Sosyal Medya, Alışkanlık, Motivasyon.
dc.description.abstractThis research, which aims to determine the social media usage habits and motivations of university students, is a research in the general screening model based on quantitative data and in the relational screening model. The research universe was determined as Konya Selcuk University students studying at the faculty of communication in the academic year 2017-2018. Konya Selcuk University Communication Faculty student numbers were taken from student affairs of the faculty. The total number of students studying in 2017-2018 at the faculty of communication according to the number received was determined as α = 2866. In the study Konya Selçuk University students (n = 339) who were studying at the faculty of communication in the academic year of 2017-2018 were chosen by sampling method easily. The scale prepared by Balcı and Ayhan (2007) in order to determine internet usage motivations was used to analyze the validity and reliability of the students' social media usage habits and motivations. The social media usage habits and motivations of the university students were high in the research.Keywords: University, Social Media, Habits, Motivation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve motivasyonları
dc.title.alternativeSocial media usage habits and motivations of university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-28
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmHabits
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmUser behaviors
dc.identifier.yokid10186935
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid503264
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess