Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Adnan
dc.contributor.authorYilmaz, Abdullah
dc.date.accessioned2020-12-29T14:25:50Z
dc.date.available2020-12-29T14:25:50Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-11-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/442142
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, örgütsel meşruiyet krizi olarak tanımlanan durumlarda işletmelerin krizi nasıl algıladıklarını, hangi tepkileri verdiklerini ve kriz sonrasında meşruiyeti onarma veya yeniden kazanma amacıyla hangi strateji, taktik ve araçları kullandıklarını vaka incelemesi aracılığıyla analiz ederek ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, 2015-2018 yılları arasında Gıda, Tarım ve Hayvancılık (yeni adıyla Tarım ve Orman) Bakanlığı tarafından ürünlerinde taklit veya tağşiş yaptığı ifşa edilen Ankara, Konya ve Kayseri'de yer alan toplam 33 işletme ile yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Yazılı ve görsel medya araçlarında yer alan ilgili dokümanlar ile desteklenen mülakat verileri, MAXQDA nitel analiz programı aracılığıyla kodlanarak analize tabi tutulmuştur. Analizler sonucunda; işletmelerin örgütsel meşruiyetlerini yeniden yapılandırma kapsamında en çok gerekçelendirme, normalleştirme, suçlama, varoluşsal (ontolojik), otoriteleştirme, kötüleme, kimlik inşa etme, ayırma (disassociation) ve yaygınlaştırma strateji ve taktiklerini, bu strateji ve taktikleri uygulamada ise kurumsal web sayfalarını araç olarak tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca ilgili işletmelerin örgütsel meşruiyet krizi karşısında sessizlik, önemsememe, vakit kazanma, isim değiştirme ve küçülme gibi kendilerine özgü strateji ve taktiklere de başvurdukları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: MeĢruiyet, Örgütsel MeĢruiyet, MeĢruiyet Krizi, Vaka Analizi, Taklit, TağĢiĢ, MAXQDA
dc.description.abstractThe purpose of this research is, by analyzing through a case study, to explain how organizations perceive the crisis in what is defined as an organizational legitimacy crisis, what reactions they give, and what strategies, tactics and tools they use to repair or regain legitimacy after crisis. In accordance with this purpose, between the years 2015-2018, a semi-structured interview was conducted with 33 enterprises in Ankara, Konya and Kayseri, where the Ministry of Food, Agriculture and Livestock (new name Agriculture and Forestry) disclosed their counterfeit or adulteration. The interview data supported by the relevant documents in written and visual media tools were analyzed by coding by means of MAXQDA qualitative analysis program. As a result of the analysis; it was concluded that they preferred the most justification, normalization, accusation, ontological, authorization, discretization, identity building, disassociation and dissemination strategies and tactics, and in the implementation of these strategies and tactics, they preferred corporate web pages as tools in the scope of restructuring the organizational legitimacy of enterprises. In addition, it has been determined that the relevant businesses also apply to their own strategies and tactics, such as silence, caring, time-saving, name-changing and organizational downsizing in the face of the organizational legitimacy crisis.Keywords: Legitimacy, Organizational Legitimacy, Legitimacy Crisis, Case Study, Counterfeit, Adulteration, MAXQDAen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel meşruiyet krizi ve meşruiyetin yeniden yapılandırılması: Çoklu vaka incelemesine dayalı bir araştırma
dc.title.alternativeOrganizational legitimacy crisis and restructuring of the legitimacy: A research based on multiple case studies
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-11-10
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLegitimacy
dc.subject.ytmOrganizational legitimacy
dc.subject.ytmCrisis
dc.subject.ytmBusinesses
dc.identifier.yokid10302492
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid616846
dc.description.pages302
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess